Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Blev du besviken på ditt bröllop?

Yllo:

Herregud!
    Stackars dig! Jag tror jag skulle fått ett utbrott redan hos frissan om jag ver du. fattar hon verkligen ingenting av hur viktigt det är en sån här gång att man verkligen kan andas lugnt i förtroende att man så att säga som brudpar är i goda händer hos dem som fått äran att styra upp dagen?

• passionsblomman

My god vilken blomsterkatastrof!
    jag får ont i magen... Som florist är det ju ens totala mardröm att något ska gå snett vid ett bröllopsjobb (liksom vid begravning, nästan ännu värre faktiskt, då går det ju verkligen aldrig att rätta till..) Jag rekommenderar verkligen alla att försöka ta en titt på sin bukett dagen innan om det är möjligt för att undvika besvikelser. jag brukar också ha lite "kurs" i hur man håller buketten för det brukar verkligen oftast se ut som om ingen givit några instruktioner där. Skulle buketten frysa pga felaktig emballering så ska man ju absolut ha någon kompensation (typ:"se till att komma till kyrkan med en ny och likvärdig bukett fort som ögat om livet är dig kärt... ) Sedan kan deet ju ske misstag länsgs vägen också iof, som att brudgummen tror att buketten kan stå i bilen medan han "ska bara nån´ting" och så fryser den då istället. Usch hemsk berättelse iallafall!

• passionsblomman

Bra inlägg!! Värt att ta med sig , särskilt om man är kontrollfreak och dessutom säkert nervös...

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-27 21:34:23 följande:

Finns nog inget perfekt bröllop "Måtte denna dag bli perfekt - eller åtminstone tusan så nära!Strunta i om brudkronan hamnar en smula på snedeller om en hårtest förvirrar sig utanför den.Strunta i om bilen fastnar i trafikeneller om prästen verkar vara svårt förkyld.Strunta i om orgeln klingar falskteller om brudnäbben snubblar på släpeteller om brudgummens bestman fumlar med ringen.Ni ser varandra -och allt annat blir utan betydelse.Senare kommer ni att minnas,och skratta tillsammans.Men nu kan inga bagateller störa.Kärleken förvandlar allt.Till och med faster Elsas hatt."/Pam Brown
  • passionsblomman

Det är kanske en bra sak att den här tråden inte är full av inlägg hela tiden, med tanke på vad den handlar om?

• passionsblomman

DET var dålig stil!

mct skrev 2008-11-12 15:31:31 följande:
    Blev ganska besviken på hon som skulle servera och ta hand om disk etc. Hon bara stack efter att tårtan hade serverats.. Utan att säga ett ord till oss om det. Så där fick några gäster stå med uppkavlade ärmar och diska. Tycker jag är för jävligt rent ut sagt. Annars så var allt jättetrevligt.
  • passionsblomman

PiaCarina:Det var många saker på en gång får man ju lov att säga!
    Känns ungerfär som min och sambons eviga planer för att bygga vårt hus...är det inte det ena som inträffar så är det det andra...Giftermålet skjuts ständigt framåt, för boendet är ju viktigt...
    Ja ja... vad är väl ett bröllop... det kan ju vara fullständigt dötrist å...å ...alldeles underbart!

Svar på tråden Blev du besviken på ditt bröllop?