Inlägg från: blivandefrularsed |Visa alla inlägg
  • blivandefrularsed

Blev du besviken på ditt bröllop?

Tips från mig vad jag önskar att jag tänkt på innan vår fantastiska dag:

Håll brudbuketten nere vid midjan, jag höll min bra högt upp.

Se till att serveringspersonalen vet vad som ska serveras när. Dom snurrade till det och bjöd gästerna på vitt vin som välkomstdrink när vi ville ha mousserande. Dom missade att se till att gästernas glas inte var tomma när dom väntade på oss. Och så trodde dom att vi bara ville ha lättöl och vatten till förrätten, då vi skulle ha det vita vinet.

Jag önskar att vi bett någon innan att ta se till att vi tog kort på oss med våra familjer. Nu var det bara min familj som tog med mig och på min mans familj har vi inga gruppbilder. Lite trist eftersom jag värdesätter mina fotoalbum högt.

Hade också velat att talen filmades, men den informationen var jag tydligen också dålig med.

Så här i efterhand borde jag inte varit så stressad när vi tog kort och det drog ut på tiden men jag oroade mig över att gästerna började få tråkigt.

Det som jag är extra glad över är:

Att jag hade ett par gamla skor som var hur sköna som helst.

Att vi hade gott om tid hos frisören att göra oss iordning.

Att vi hade ett fantastiskt värdpar.

Att maten blev så bra.

Att jag hade tänkt på alla små detaljer, från handdukar på toaletten i färgtemat till dom små godispåsarna som uppskattades så av gästerna.

Alla fina tal!

Att klänningen och frisyren var helt perfekt.

Att jag sjöng för min man i kyrkan.

M.m., m.m.....

• blivandefrularsed

chamor

Tycker också ni har jättefina kort i galleriet! Vad är det för cd-skiva som ligger vid tallrikarna??

• blivandefrularsed

Yllo:

FY, vilken människa. Låter helrubbat, att så mycket kan gå fel kan ju inte bara vara slumpen. En sån dag ser ju dom närmaste oftast till att anstränga sig till det yttersta för att dagen ska bli så fantastisk som möjligt. KRAM på er!!!

Men cidern....okej att hon sket i din önskan att inte köpa det, men hann du inte se att det var starkcider, för det står väl på flaskan??!!??

• blivandefrularsed
    Yllo skrev 2008-09-28 21:33:56 följande:
    Soon and very soon skrev 2008-09-25 13:33:32 följande:Nej, jag såg inte det eftersom hon gick till pentryt och hällde upp i ett glas åt mig. MEN Då hon först lyfte upp burken och frågade om jag ville ha så svarade jag "Nej tack, du vet att jag inte får dricka alkohol" Hon svarade mig att det var vanlig cider, alkholfri sådan. Då tackade jag ja eftersom jag var törstig.
    Finner inte ord, antingen är hon väldigt avundsjuk på dig och klarade inte av att är lycklig och gifte dig. Eller så är hon helt rubbad. I vilket fall som helst är hon ingen människa värd att lägga en sekund på mer i mina öron.
Svar på tråden Blev du besviken på ditt bröllop?