Blev du besviken på ditt bröllop?
Är också jättejättenöjd med vår dag! Jag lipade också i kyrkan men det var min pappas fel. Han hade tårar i ögonen då vi gick in och sen var det helt kört! Varför gör de så mot oss?
Håller med passionsblomman - "missnöjet" beror ju egentligen inte på alla små detaljer som går fel utan att man vill kunna förlita sig på de människor man har bett om hjälp. Då det inte funkar förstår jag att folk blir ledsna och besvikna. Och kanske nervösa att fler grejer ska gå snett.
Vi hade turen att de som var toastmaster och värdpar hade varit det flera gånger förut. Det hjälpte mycket. Toastmastern (med fru) hade t o m ett minutschema på hela dagen och kvällen. Då känner man sig trygg!
På pluslistan har jag:
Att vi hade knytgrillfest hemma kvällen innan så att vi fick träffa alla goa kompisar en hel kväll till. Det kom 60 st... (av 92 gäster)
Nöjd med att vi hade ordnat fördrinken själva (med massor med hjälp förstås!) vid stranden med ett band som spelade
Att vi hade proffsfotograf till porträtten (fast jag har inte fått bilderna ännu...)
Att vi var på ett ställe som var vana vid bröllop, där alla kunde bo också. Skönt att slippa fixa mat själva..
Att toastmaster och värdpar var så underbart bra (och vana)
Att vi tränade in en specialdans till brudvalsen.
Att jag lade ner extratid på programmet med bilder på oss, bordbingo (en hit!) och lite annat pyssel.
Alla roliga tal (fast det kan man ju inte planera..)
Att vi inte åkte nånstans direkt efteråt. Hamnade i bröllopskoma och det är roligt att ha det kvar i vinter då det är mörkt och tråkigt!
Att vi lånade en kompis sommarsuga på bröllopsnatten och inte slängde bort pengar på dyrt hotellrum där man knappt är.
På minuslistan har jag bara småsaker:
Att jag inte hade ofärgat puder med mig. Blev också blank..
Att det inte blev mer röj på dansgolvet. Det "röjdes" men inte tillräckligt länge.
Att även jag höll buketten som en mic
Lycka till alla som håller på att planera! Lyllo er som har det kvar