• PiaCarina

Blev du besviken på ditt bröllop?

Vill bara dela med mig från mitt planerade bröllop...
    Jag och min sambo sedan många år skulle gifta oss i Spanien, där vi tillfälligtvis jobbade.
    Var hemma en vecka i Sverige och passade på att köpa min drömklänning, blivande maken såg ut och köpte en vacker diamantring, som satt som gjuten.Svenska kyrkan i Palma, bokad och klar.Fick tom med det obligatoriska Gevaliakaffet med från Sverige..
    20 gäster från Sverige klara med flygbiljetter och hotell, restauranten bokad och klar, ja, rubbet var färdigplanerat.
    2 veckor innan vigseln trampar den blivande snett med foten, sliter av hälsenan, i ilfart med ambulans till privat sjukhus i Palma,operation på en gång, med stålskenor och skruvar inopererade i benet, får han ligga kvar pga av värmen kan han inte gipsas, försäkringen skulle inte gälla om det tillstötte ytterligare komplikationer...
    Ringer hem till mamma och grinar, vi måste avboka bröllopet, mammas kommentar:- Kan ni inte gifta er i alla fall? Med en man som går på morfin och sitter i rullstol?? NEj tack, tror inte det.. Då alla gäster ändå valde att komma ner till oss, så fortsatte det hela i samma stil... brorsan krockar med en bergvägg på MC och är gipsad från fotabjället till låret, ligger på sjukhus på norra ön, äldsta sonen 17 år, får blod i urinen, de tror han har fel på njurarna, , ligger för observation på klinik nr 3, vi får inbrott i lägenheten, dessutom visar det sig att jag är gravid, som jag inte blivit trots försök i 12 år..
    Man kan inte planera allt, och allt blir inte vad man tänkt sig, ibland blir det t o m bättre!
    Lycka till alla brudpar!
    Ps, vi är fortfarande inte gifta, klänningen gulnar i garderoben och sladdisen har hunnit fylla 12:)

• PiaCarina

Absolut! Jag skrattade inte på två månader då , men nu efteråt fattar jag inte att det faktiskt hände!Nu har det mest blivit en familjeanekdot,typ " har ni hört vad som hände då vi skulle gifta oss?"
    Fast sådan otur är nog inte så vanligt...

• PiaCarina

Jepp, ringen sitter där den ska, och vem vet, en vacker dag kanske jag vill börja planera för ett nytt bröllop?
    ( Med samma gubbe, förstås :)

• PiaCarina

Tack så mycket!
    Eftersom jag fullkomligt älskar bröllop, skulle det vara roligt att dra igång en planering för mitt eget bröllop en gång till...men samtidigt känns det på något sätt som jag redan gift mig, fast vi aldrig kom till prästen då :)
    Mitt drömbröllop var det jag planerade tillsammans med min blivande, så det känns jättekonstigt att sy ihop ett annat, och ett liknande törs jag mig inte på !:)
    Nu har jag haft sådan tur att jag jobbat som bröllopskoordinator i Asien i flera år, och få äran att planera och bevista hundratals bröllop genom åren...Nöjer mig nog med det, än så länge:)
    Och förstås, att jag och min då-blivande-man hållt ihop snart 25 år.

Pentan skrev 2008-11-13 08:23:12 följande:
    Jisse vilken historia!!Grattis och lycka till i fortsättningen
  • PiaCarina

Jo, fast det vill jag inte, gifta mig över lunchen....
    O så vill jag nog att det ska vara komplicerat, dvs planera, o planera om för det är kul, och förhoppningsvis once in a lifetime..

• PiaCarina

Haha, hängt på BT har jag gjort flera år, eftersom det är mitt jobb, som bröllopskoordinator måste man ju hålla koll på vad brudarna funderar över :)
    Men gifteriet för min del har gått i vågor, de första åren hade jag ingen lust alls med planering eller så, var så fokuserad på vår lilla sladdis, och ibland vill jag gifta mig, men i ärlighetens namn skulle det i så fall nog bara vara för festens skull, känner att giftare än så här kan vi nog inte bli efter 25 år tillsammans.. han har friat igen...hmm..får kanske ta det på allvar ..?!?

Pentan skrev 2008-11-14 16:20:32 följande:
    Men gör det då!! Du hänger ju ändå här på BT "Fria" till honom och inled planerandet!!Säg till honom att det är dags att han tar dig till altaret och gör det officiellt!
Svar på tråden Blev du besviken på ditt bröllop?