Inbjudningar
Ni som själv har gjort era inbjudningar vad har ni betalt för materialet?
Ni som själv har gjort era inbjudningar vad har ni betalt för materialet?
Materialet till våra kort kommer gå på ungefär 10kr/st. Har inget exakt pris än eftersom vi inte köpt in allt, men det är vad vi budgeterat och även vad vi har kommit fram till (nu när vi vet exakt hur vi ska ha korten) är ganska rimligt
Tror att våra kort hamnar på ungefär det samma skulle tippa på 10-15 kr /st.
Placeringeskorten kostar 5 kr styck.
oj de vill nog varken du eller jag veta
Skämt å sido, ni som svarat här ovan, har ni räknat in ev prov material som behövs för o bestämma utseendet? o räknar ni in stämpel, stämpelfärg, band, skärmaskin etc etc?
För i så fall e jag redan uppe i 25kr/kort utan att ha köpt alla papper som behövs. Men de e jag o min velighet o alla mina ide´´er som spårar iväg o så vill jag vara 190% säker på att de e så jag vill ha korten så jag inte ångrar mig, jag ska ju förhoppningsvis bara gifta mig en gång
27juni2009 skrev 2008-09-24 16:52:12 följande:
Ca 1,20 kr st plus kostnad för färg till skrivaren. Kanske 3 kr st totalt?
Vi ville ha enkla kort som passade till resten och de blev jättefina.
ca 10 kr styck kostar mina att tillverka.. sen till kommer ju så klart kuvert samt frimärke så lägg på en 10 till ungefär...
för att kunna göra korten köpte jag
-tomt kort att ha som bas
-organsaband (eller vad de heter)
-mönstrat papper
-klistermärke "inbjudan"
bild på kortet finns i mitt galleri
Mina kostade 22:- med allt inräknat som stämplar ch frimärken.
Jag har handlat material för ca 1200kr till ca 80 gäster (kanske runt 45 inbjudningar som skall skickas). För de pengarna har jag fått en specialgjord stämpel och värmepistol för embossing. Jag har även köpt 60 st kuvert så jag har lite extra. Det som kommer att till komma för inbjudningarna är portot.
Jag har räknat med allt.
*papper två olika
*stämpel färg (stämpel har jag sedan tidigare)
*band
*klistermärken.
Det är det vi ska använda.
Jag blev helt fascinerad i att pyssla och köpte embossingpenna, pulver, stämpel, olika sorters papper, pennor, brads, värmepistol... ja, the list goes on. Men å andra sidan kommer jag fortsätta pyssla i framtiden så det är en liten investering.
Tror att korten inte blev mycket billigare än att beställa färdiga, men det känns bra att ha gjort något personligt och gästerna uppskattade dem verkligen.
Allt som allt blev det väl runt 1500 kr för 60 gäster.
Himmel vad duktiga alla är!!
Jag velar fortfarande om jag ska göra egna eller beställa. Har sett jättefina på kortdesign.se. Vanliga cremefärgade med två guldhjärtan,rent och enkelt. Precis som vi vill ha det. Skulle bli runt 1000 kr för både inbjudnings- och tackkort samt kuvert. Har inte räknat med porto då. Att göra själv hade nog inte gjort ngn större skillnad i pris för vår del. Å andra sidan är jag inte så duktig på att fixa sånt där. Finns det typ färdiga dubbla kort som man kan stämpla hjärtan på. Var får man tag på stämplar osv? Hur får man texten i en speciell färg? Är verkligen novis inom det här. Blir nog lättere att beställa, hahaha.
Vi handlade nog pyssel, papper, lim, band och gud vet allt för ca 1000:-
men då gjorde vi inbjudningar, festprogram och tackkort och har en massa grejer över...
porto, kuvert är också inräknat...
50 gäster, kanske 35 inbjudningar, ca 40 tackkort....
Jag vill bara tipsa om Gallerix sortiment av kort och kuvert utan tryck.
Köper man fler än 10 säljs de efter vikt och det blir väldigt mycket billigare än styckpriset.
Det är struktur i pappret, och rätt tjockt men har gått finfint att köra i skrivare hemma. Om man nu inte vill pyssla så mycket.
Toppen Tack för tipset!!
Orka pyssla..heh :D Ska beställa mina från Bosnien :D. så fina och exlusiva inbjudningskort de har...