27juni2009 skrev 2008-09-24 16:52:12 följande:
oj de vill nog varken du eller jag veta Skämt å sido, ni som svarat här ovan, har ni räknat in ev prov material som behövs för o bestämma utseendet? o räknar ni in stämpel, stämpelfärg, band, skärmaskin etc etc?
Detta har jag räknat in i våra inbjudningskort-kostnader:
? Papper (inte allt provmaterial som vi köpt tidigare, men i bröllopspärmen vi har sätter vi in vartenda kvitto, även om det är så lite som ett 1 dm långt satinband vi köpt för att kolla färgen. Så vi har koll på alla såna småkostnader
)
? Stämpelfärg och embossingpulver
? Band
? Pärlor och andra dekorationer vi ska ha på korten
Detta har vi inte räknat in:
? Stämpeln. Vi kommer även använda den åtminstone till festprogrammen så vi räknade inte in den specifikt i inbjudningskort-posten (och vi har dessutom bara våra namn på den, så vi kan ha kvar den och använda den i framtiden till andra saker om vi har lust
).
? Skärmaskin, det har jag själv sedan tidigare, eventuellt tar jag med mig papprena och delar dom med skärmaskinen i kyrkan där jag brukar gå (där dom har en riktigt rejäl), så det blir gratis hur som helst
Kan tillägga att vi ändå har fått mycket av det vi köpt till rimligt pris pga att vi köpt hela förpackningar (t.ex. köpte vi en obruten 50-pack av papprena vi har som bakgrund, i stället för att köpa dom till styckpris) och dessutom fått mängdrabatt på en del även om det inte var obrutna förpackningar vi köpte. Och så har vi hittat en del på rea