Inlägg från: fidar |Visa alla inlägg
  • fidar

tärnor betala sin egna kläder?

hej fina!!! hur skall ni göra? hur har ni gjort?
    Tänkte med tärnornas klänningar, var det något ni betalade eller fick dem betala själva? i sådana fall, hur berättar man sådant???

jag skulle vilja att dem hade likadana klänningar men vill också att det skall vara klänningar man kan ha sen privat också.. sen beror det ju på att alla gillar dem..

hm svårt...

ge mig tips!!!!!

ha det gott!

• Svar på tråden tärnor betala sin egna kläder?
  • fidar
    Pumpkin skrev 2008-09-24 22:13:25 följande:
    Här var det inget snack, tärnan visste redan från början att hon själv skulle betala sin klänning och det var inga konstigheter alls. Hon köpte en klänning som följde vissa önskemål som jag hade om färg och form, men i slutändan var det hon själv som bestämde vilken klänning det skulle bli.
    vad skönt :) men hon sa det själv eller?
  • fidar

Bäste vän skrev 2008-09-26 11:07:22 följande:

Ja betalade min tärnklänning själv men hade bruden me mig så vi kom överens va hon tyckte ja skulle ha.. Men dock så kom vi överens om att hon betalade håruppsättningen o de va helt ok för mig.. Kram
    ok vad skönt att ni kom överens :) men var det något don vän frågade dig om eller var det självklart för dig att du skulle betala själv?
  • fidar

ååå vad gulligt :) måste ge mina något också :)

den ena tärnan säger att hon vill betala, den andra vet inte och den tredje vill att jag bestämmer..

hm svårt.. vill inte vara snålis men jag vill ju helst att dem skall se likadan ut men också ha en klänning som man kan ha sen efter också :)

hm svårt det här, skall höra vad frisören tar för att göra håret, kanske kan jag betala deras hår istället? eller ge någon annat? ett smycke kanske? :)

• fidar
    Stardusty skrev 2008-09-28 21:56:38 följande:
    Jag har betalat hälften av min tärnors klänningar, dvs vi la hälften var tärnan och jag. Då fick de välja både modell och färg själva, enda kravet var att klänningen inte skulle vara lång och att den skulle vara brons-skimrande, helst brun men det visade sig svårt att hitta så två st har rosa-beige, en har beige-brun, två har bronsbrun. Ingen av tärnorna tyckte det var taskigt, tvärtom har jag fått höra att jag är snäll som betalar halva Tror allt beror på hur mycket krav man har, hade jag krävt en specifik modell och färg hade jag betalat den själv. Å andra sidanv skulle de ändå fått köpa en klänning till bröllopet, så jag tycker inte det är så farligt att de får betala sina själva som du tänkt i ditt fall.
    skall verkligen ta en funderare på detta, tror att allt löser sig, det ända vi vill är att dem skall ha lila som är färgtemat, men vi får väl se :)
Svar på tråden tärnor betala sin egna kläder?