Inlägg från: Juliazzb25 |Visa alla inlägg
  • Juliazzb25

Så ARG ( den är lite lång men snälla läs)

Hej alla!

Jag kan inte förklara för er hur arg jag är på en tjej.

Fy att människorna kan vara så dumma och elaka.

NU till saken:

Jag jobbar som bröllopskordinator vid sidan av mitt vanliga jobb. I början på den här året blev jag kontaktad av en tjej här på BT som vill att jag skulle fixa vissa saker till hennes bröllop bla presentaskar till alla gäster, alla placeringskort och alla namnkort där det skulle stå nått personligt om varje gäst. De kort skulle gästerna ha på sig.

Vi hade jätte och då menar jag jätte jätte bra kontakt och mailade varandra och jag skickade några exempel på varje sak med mera.

dagen innan hennes bröllop så åkte jag fram och tillbaka från Uppsala där jag bor till Norrköping för att personligen leverera alla saker.

Vi bestämde att jag skulle skicka henne faktura eftersom jag har företag och hon skulle betala in det men nej nej...

Än har jag inte fått mina pengar insatta på mitt konto trotts att det hat gått 2 månader sen dess.
    Jag har även skickat påminnelse till henne och försökt kontakta henne via mail men hon svarar inte.

Nu ska jag kontakta kronofogden och fråga de om hjälp.

Vill inte vara taskig men rätt ska vara rätt.

Till saken hör det att jag gav henne bättre pris på alla saker än vad mina saker säljer i vanliga affärer bara för att vi fick så bra kontakt med varandra.

vad skulle ni göra om ni var jag...
    Det hanslar inte längre om pengar heller utan jag vill bara att rätt ska vara rätt. Jag har aldrig blivit blåst tidigare och kan säga att jag känner mig så lurad och bedragen av henne och det värsta är att jag litar inte på mina kunder nu mera...Vill inte att det ska vara så då jag är en väldig seriös företagare som vill känna tryghet.

Vad skulle ni göra?

Kram till er alla som har orkat läsa.

• Svar på tråden Så ARG ( den är lite lång men snälla läs)
  • Juliazzb25

Det går verkligen inte att få tag på henne...
    Hon svarar inte på telefon eller mail.

jag har henne på min msn och jag såg henne en gång för några dagar sen och påpekade men hon svarade inte då heller.

Att åka till norrköping igen och knacka på känns lite jobbigt då jag är gravid och har lite problem med detta.

Måste ta det lungt och får inte stressa det minsta då jag kan förlora barnet.

jag har alla bevis att hon har beställt saker så....

• Juliazzb25

Tyvärr vill jag inte avslöja vem det är..

Men jag ska kontakta kronofogden och se om de kan hjälpa mig då jag har registrerad företag.

Som jag skrev det handlar inte längre om pengar utan bara att folk ska lära sig att man inte gör så mot andra människor.

Man undrar om de väljer att inte betala hyra och andra räkningar oxå?

• Juliazzb25
    20080301 skrev 2008-09-25 10:33:30 följande:
    Jag tycker att du ska räkna ut vad det eg skulle ha kostat för kompispris faller ju bort med tanke på hur hon beteer sig, sen slå på förseningsränta osv och sen ringa inkasso och be dom kräva in pengarna. Eftersom du har ett seriöst företag och detta inte är något som du tagit på dig som en hobby
    Det borde jag verkligen göra.

Visst mitt företag är inte så stor men jag anser det seriöst då jag gör ingenting svart eller liknande och som jag skev tidigare mina presentaskar säljs i vissa butiker här i stan.
  • Juliazzb25

Tack alla underbara människor.

Nu har jag ringt kronofogden och de har förklarat exakt hur jag ska göra.

Hon vet inte vem hon har trampat på hehe:)

Känner mig elak men samtidigt varför ska hon få gratis saker för flera tusen kronor.

• Juliazzb25

Det som gör mig mest arg är att hon värkade ha pengar på att åka till thailand i 2 veckor.

Hon gottar sig för mina pengar...

Ibland vill jag bara gråta eller skrika ut men vill inte strssa på grund av min lilla plutt i mage...

Tusen tack alla underbara människor det värmer om hjärta när man vet att det finns fortfarande många underbara männoskor så som ni alla är där ute...

Kramizzz från mig och baby

• Juliazzb25

Hej alla underbara!

Jag har inte hört ngt från henne men jag har varit i kontakt med kronofogden och fått lite papper som jag ska fylla i och lämna in till de så kommer de driva in pengarna..hehehe:)

Som jag skrev tidigare så känner jag min taskig men vill att rätt ska vara rätt...

hade hon frågat mig om hon kan betala då och då det hade inte heller varit något problem men nu vill jag bara lära upp henne en läxa....

• Juliazzb25

Hej alla underbara!

Nu har jag varit i kontakt med kronofogden och fyllt i alla papper och nu ska de kräva in pengarna.

kan inte förstå hur människor kan vara så elaka och dumma...

TYcker synd om deras lilla pojke som har 2 föräldrar som är helt dumma i huvudet...

Hoppas att ni aldrig råkar ut för sånt som jag har gjort...

Kram till er alla

Häls
    Julia

• Juliazzb25

Hej alla!

Jag vill hålla er lite uppdaterade...

Ni kommer inte tro att det här är sant men jag har bevis nu hur det ligger till...

Jag har fått svar från kronofogden där det har visat sig att den här tjejen och hennes make har skulder på över 120.000 kr hos kronofogden...

Den senaste de har fått är på tv avgiften...

Kan ni förstå...120.000

Det helt sjukt..Jag blev så chokad att jag viste inte vad jag skulle tro på men jag har alla papper här framför mig.
    Hon har handlat hos Panduro på kredit och inte betalt och nu är de oxå som kräver pengarna...

Kanske ngt för lyxfällla eller?

Tyvärr kommer det ta tid innan jag ser mina pengar men men..

Som jag skrev tidigare så tycker jag synd om deras lilla barn..
    hur kan man utsetta sitt barn för ngt sånt...
    fast samtidigt verkar de leva okej eftersom de var i thailand på bröllopsresa i 3 veckor strax efter bröllopet..

Fattar ingenting om jag ska vara ärlig...

Vill tacka er ännu en gång för alla råd och för att ni är så snälla,

Kram till er alla.

• Juliazzb25

jag håller med...

det helt sjukt sjukt sjukt...
    undrar hur många fler de har lurat?

Svar på tråden Så ARG ( den är lite lång men snälla läs)