• Juliazzb25

Så ARG ( den är lite lång men snälla läs)

Hej alla!

Jag kan inte förklara för er hur arg jag är på en tjej.

Fy att människorna kan vara så dumma och elaka.

NU till saken:

Jag jobbar som bröllopskordinator vid sidan av mitt vanliga jobb. I början på den här året blev jag kontaktad av en tjej här på BT som vill att jag skulle fixa vissa saker till hennes bröllop bla presentaskar till alla gäster, alla placeringskort och alla namnkort där det skulle stå nått personligt om varje gäst. De kort skulle gästerna ha på sig.

Vi hade jätte och då menar jag jätte jätte bra kontakt och mailade varandra och jag skickade några exempel på varje sak med mera.

dagen innan hennes bröllop så åkte jag fram och tillbaka från Uppsala där jag bor till Norrköping för att personligen leverera alla saker.

Vi bestämde att jag skulle skicka henne faktura eftersom jag har företag och hon skulle betala in det men nej nej...

Än har jag inte fått mina pengar insatta på mitt konto trotts att det hat gått 2 månader sen dess.
    Jag har även skickat påminnelse till henne och försökt kontakta henne via mail men hon svarar inte.

Nu ska jag kontakta kronofogden och fråga de om hjälp.

Vill inte vara taskig men rätt ska vara rätt.

Till saken hör det att jag gav henne bättre pris på alla saker än vad mina saker säljer i vanliga affärer bara för att vi fick så bra kontakt med varandra.

vad skulle ni göra om ni var jag...
    Det hanslar inte längre om pengar heller utan jag vill bara att rätt ska vara rätt. Jag har aldrig blivit blåst tidigare och kan säga att jag känner mig så lurad och bedragen av henne och det värsta är att jag litar inte på mina kunder nu mera...Vill inte att det ska vara så då jag är en väldig seriös företagare som vill känna tryghet.

Vad skulle ni göra?

Kram till er alla som har orkat läsa.

• Svar på tråden Så ARG ( den är lite lång men snälla läs)
  • Mumriks blivande fru

Vilken idiot! Ja, man slutar aldrig att förvånas över hur svinig vissa kan vara...

Hur har de gått? Har du hört något?

• Juliazzb25

Hej alla underbara!

Jag har inte hört ngt från henne men jag har varit i kontakt med kronofogden och fått lite papper som jag ska fylla i och lämna in till de så kommer de driva in pengarna..hehehe:)

Som jag skrev tidigare så känner jag min taskig men vill att rätt ska vara rätt...

hade hon frågat mig om hon kan betala då och då det hade inte heller varit något problem men nu vill jag bara lära upp henne en läxa....

• paradisfågel

Julia, du behöver inte känna dig taskig! Du har gjort vad vilken annan företagare som helst skulle gjort..

• dfk

Fy vad bedrövligt!
    Hur kan man göra på det här viset.
    Du måste vara hemskt besviken.
    Jag skulle också låta inkasso sköta det här.
    Var försiktig om dig själv och barnet.
    Hoppas att det reder sig!

• Vitt guld

Juliazzb25 skrev 2008-09-26 12:36:58 följande:

Hej alla underbara!Jag har inte hört ngt från henne men jag har varit i kontakt med kronofogden och fått lite papper som jag ska fylla i och lämna in till de så kommer de driva in pengarna..hehehe:)Som jag skrev tidigare så känner jag min taskig men vill att rätt ska vara rätt...hade hon frågat mig om hon kan betala då och då det hade inte heller varit något problem men nu vill jag bara lära upp henne en läxa....
    Du är inte ett dugg taskig! Kvinnan i fråga, däremot! Lycka till!! Håll oss gärna uppdaterade.
  • fru edlund

Håller med ovanstående du är självklart inte taskig för att du vill ha pengar för ett arbete du utfört, det är väl en självklarthet att man ska betala för det man köper, gäller både varor och tjänster. Tänk om alla människor skulle gå runt och köpa saker och tjänster utan att betala för dem.... Helt rätt att skicka kronofogden på henne!!

Lycka till och hoppas du får dina pengar!

• lillabruden

jag måste instämma här! varför ska du känna dig taskig?? Du gjorde din del av avtalet!! Hon borde vara jäkligt tacksam att hon fått så mycket hjälp och bra priser!!!

varför kan dessa folk inte bara sköta sig!?

• phly

Verkligen dålig stil. Har dock också varit i liknande situation förrut, så förstår dig.

vet ej hur stor belopp det gäller för dig. Men det finnas vissa inkasso företag. Som hjälper dig att dra in enstaka fakturor och de tar provision på jobbet. sök på webben så hittar du säkert. Lycka till

• RTBW

Har inte läst alla inlägg.
    Men man kan kontakta inkasso, jag tror att banken kan hjälpa till med det.
    Då sköter de allt.

Kanske kan vara något, eller är det redan uppklarat?

Svar på tråden Så ARG ( den är lite lång men snälla läs)