• Hedebris

Delad föräldraledighet?!

min man är hemma allt utom 2mån. tycker inte att statenska tvinga mig att avstå frånmin utbildning när vi väljer att lösa det på detta sätt. båda är ju ändå delaktiga i barnens liv.

• Hedebris

stämmer inte... de har tagit in en vikarie förmin man... student consulting

• Hedebris

min man bara ringde till chefen och sa att han ville vara ledig from runt feb och ett år framåt. han sa då bara: okej, hör av dig när det börjar bli dags så fixar vi det

• Hedebris

det var så vi gjorde

Sebastiána skrev 2008-09-25 16:00:22 följande:
    Om du inte vill vara hemma med barnen utan skriver över dagarna på din man menar du?
  • Hedebris

jag ser det som skatteåterbäring för de 10år jag betalt skatt.
    resp 11år min man betalt skatt...

J D skrev 2008-09-25 16:34:47 följande:

Ni får ju pengarna från staten, om ni inte skulle få några pengar alls så skulle ni väl inte vara tvingade av staten att inte skaffa barn?
  • Hedebris

vi får inget av staten...

staten får av oss, staten fördelar VÅRA pengar.

min sambofår totalt i fp vad han betalar i skatt på ettår...
    dettainnebär att han genom att jobba 2007 betalde sin egen ledighet 2008

• Hedebris

vad bra. då kan du använda dina skattepengarpå ditt sätt...

min man trivs jättebra hemma, jag trivs jattebra att komma ifrån några timmar.. då har jag mer energi när jag väl kommer hem

feministbrud skrev 2008-09-25 16:57:42 följande:
    Och MINA pengar. Jag vill inte sponsra ojämställdhet och tycker därför att föräldrapennignen ska delas lika. Sedan kan ni göra precis som ni vill.Dessutom är jag liberal och tycker att alla försäkringar ska vara individuella. Och det är inte barnet som är individen i detta fall för fp grundar sig på föräldrarnas inkomst.
  • Hedebris

jag lovar.. vi betalar så mkt skatt så vi behöver inte röra dina ;)

• Hedebris

okej ;) deal :) och om du får en stroke kan vi bidra lite till den :P

didis skrev 2008-09-25 17:26:06 följande:
    Men om du eller någon av dina nära drabbas av cancer så får du av mina ;)
  • Hedebris

min man är hemma i 12 månader... möjligheten finns om inte alla kvinnor beter sig som diktatorer och säger: men jag VILL vara hemme med barnen. det är min rättighet... bla bla...
    vet många vänner som inte låter sina män vara hemma... säger till mig som inte är hemma att jag är dum i huvudet som går miste om det och låter pappan vara hemma.... hrm

Sebastiána skrev 2008-10-07 13:55:41 följande:
    Fast vaddå "inte ger dem fler möjligheter att vara närvarande som föräldrar"? De kan ju vara föräldralediga i 6 månader!
Svar på tråden Delad föräldraledighet?!