Delad föräldraledighet?!
min man är hemma allt utom 2mån. tycker inte att statenska tvinga mig att avstå frånmin utbildning när vi väljer att lösa det på detta sätt. båda är ju ändå delaktiga i barnens liv.
min man är hemma allt utom 2mån. tycker inte att statenska tvinga mig att avstå frånmin utbildning när vi väljer att lösa det på detta sätt. båda är ju ändå delaktiga i barnens liv.
stämmer inte... de har tagit in en vikarie förmin man... student consulting
min man bara ringde till chefen och sa att han ville vara ledig from runt feb och ett år framåt. han sa då bara: okej, hör av dig när det börjar bli dags så fixar vi det
det var så vi gjorde
jag ser det som skatteåterbäring för de 10år jag betalt skatt.
resp 11år min man betalt skatt...
J D skrev 2008-09-25 16:34:47 följande:
vi får inget av staten...
staten får av oss, staten fördelar VÅRA pengar.
min sambofår totalt i fp vad han betalar i skatt på ettår...
dettainnebär att han genom att jobba 2007 betalde sin egen ledighet 2008
vad bra. då kan du använda dina skattepengarpå ditt sätt...
min man trivs jättebra hemma, jag trivs jattebra att komma ifrån några timmar.. då har jag mer energi när jag väl kommer hem
jag lovar.. vi betalar så mkt skatt så vi behöver inte röra dina ;)
okej ;) deal :) och om du får en stroke kan vi bidra lite till den :P
min man är hemma i 12 månader... möjligheten finns om inte alla kvinnor beter sig som diktatorer och säger: men jag VILL vara hemme med barnen. det är min rättighet... bla bla...
vet många vänner som inte låter sina män vara hemma... säger till mig som inte är hemma att jag är dum i huvudet som går miste om det och låter pappan vara hemma.... hrm