• gabbe

Bröstoperation

Aleta skrev 2008-09-26 13:59:07 följande:
    Kom ihåg att om du har implantat så måste du göra om operationen ungefär var tionde år.
    Mina implantat är det livstidsgaranti på, så jag behöver INTE byta ut dom.

Enda anledningen till att jag skulle behöva göra om min operation är om kroppen förrändras extremt mycket typ viktökning och sedan minskning igen.
  • gabbe
    Aleta skrev 2008-10-13 16:32:31 följande:
    Hur vet man att de håller en livstid när de är en så pass ny företeelse?Som jag läser det så får man nya gratis om de spricker, de har säkert bättre hållbarhet än de gamla, men hur länge är en livstid?Narkos och operation får du betala själv även om du får nya implantat gratis.(Vill inte vara en surpuppa, men jag försöker att läsa kritiskt så fort det är pengar inblandade.)
    Skulle det vara så att implantatet skulle spricka (vilket inte är särskilt troligt) så är det trögflytande silikon som inte kan rinna ut i kroppen sk. geléhallon. Sen bildar kroppen en kapsel runt implantatet där det håller sig.
    Implantaten är väldigt tåliga, fick känna på ock klämma så hårt jag kunde och kasta det så hårt jag kunde i golvet. Det skulle vara om nån sticker en kniv i mig som jag får bekosta en omoperation (om jag överlever)
    Annars om det är implantatet som skulle vara måndagsex eller nått, står tillverkaren för omkostnaderna runt operationen som narkos och läkare.
    Vet inte om det är så jätteny företeelse, min kirurg har hållt på i ca 30år.
Svar på tråden Bröstoperation