• Aleta

Bröstoperation

Jag har en kompis som bara gjorde något slags lyft. Jag såg ingen skillnad när hon hade kläder på sig (hon var lika snygg innan), men utan så hade hon ärr längs hela underkanten på brösten.

En annan kompis gjorde bröstreduktion och alla trodde att hon hade gått ner tio kilo i vikt, minst! Hon hade ärr under och i mitten rakt upp mot bröstvårtorna, för de hade flyttat dem tror jag.

Kom ihåg att om du har implantat så måste du göra om operationen ungefär var tionde år.

• Aleta
    gabbe skrev 2008-10-13 15:58:21 följande:
    Mina implantat är det livstidsgaranti på, så jag behöver INTE byta ut dom.Enda anledningen till att jag skulle behöva göra om min operation är om kroppen förrändras extremt mycket typ viktökning och sedan minskning igen.
    Hur vet man att de håller en livstid när de är en så pass ny företeelse?
    Som jag läser det så får man nya gratis om de spricker, de har säkert bättre hållbarhet än de gamla, men hur länge är en livstid?
    Narkos och operation får du betala själv även om du får nya implantat gratis.
    (Vill inte vara en surpuppa, men jag försöker att läsa kritiskt så fort det är pengar inblandade.)
  • Aleta
    gabbe skrev 2008-10-13 19:34:18 följande:
    Vet inte om det är så jätteny företeelse, min kirurg har hållt på i ca 30år.
    Jag tänkte på implantat med livslång garanti.
Svar på tråden Bröstoperation