• fru edlund

Var nånstans sätter ni på er kontaktlinserna?

Jo det stämmer, framförallt om man har små barn. Tänk så här ditt barn har gjort det stora och torkar sig själv. Risken är ganska stor att barnet får bakteterier på händerna. Han/hon sätter på vattenkranen, tvättar händerna och stänger sedan av kranen med den rena handen.... Sedan torkar man händerna på handduken. Sedan kommer du in, tvättar händerna genom att sätta på kranen och så vidare....

Min optiker berättade att dessa bakterier inte alls är bra och även en liten bakterie kan göra stor skada. Även urin kan skada ögat om man har otur. Jag kommer inte ihåg vilket som var skadligast. Till slut flyttade jag ut allt i köket. Bakterier finns självklart där också men tydlig inte lika skadliga.

Nu har jag dock operareat mina ögon och slipper allt vad linser heter vilket jag verkligen kan rekommendera det är så skönt.

• fru edlund

Jo det stämmer nog till viss del men jag städar i alla fall min diskbänk varje dag, det gör jag inte med handfatet. Sedan var det något visst med just dessa bakterier om man råkade få in dem i ögonen. Jag litade i alla fall på att min optiker hade koll på detta så jag lydde helt enkelt order efter mycket tjat från honom

Svar på tråden Var nånstans sätter ni på er kontaktlinserna?