• VINTERBRUD 090214

    Angående OSA

    Hur långt innan kan man ha OSA?
    Är det för mkt med två månader innan?
    Vi gifter oss den 14 feb och jag tänkte sätta 14 december som osa. Kan man det?

  • Svar på tråden Angående OSA
  • MadTezz

    jag gifter mig den 13 juni-09. jag kommer skicka ut mina inbjudningar typ i mitten eller slutet av mars. Och ha OSA 1 maj. de tycker jag blir lagomt.

  • Melis

    Det är klart du kan ha det, alla behöver ju olika lång tid med förberedelserna.

  • misskungsholmen

    Vi gifter oss 1 november och har OSA nu på onsdag den 1 oktober, vi märkte att festlokalen eller tårtstället inte behövde veta exakt antal mer än några dagar innan och ungefär hur många som kommer vet du kanske?
    Lycka till med inbjudningarna.

  • VINTERBRUD 090214

    Tack för svaren. Jag kör nog osa två mpnader innan endast för att det är jul mitt i allt och lite planering går nog bort då, samt att en del är bortresta och kanske glömmer osa om jag sätter kring den förste januari. Man borde ju ändå veta i dec om man kan gå i februari, annars får man väl be om uppskov

  • monkay

    Låter väl som en jättesmart idé att ha OSA innan jul och nyår...precis som du säger får väl gästerna be om uppskov ;)

  • heleneåpether

    Vi gör precis som er, fast med en förtkjutning på 2 veckor. Vi gifter oss 28 februari och har sista osa-datumet 31/12, alltså 2 månader före

Svar på tråden Angående OSA