• Pentan

Så här i efterhand, med facit i hand - vad hade du ändrat på? Vad ångrar du?

Gifta - dela med er av era erfarenhet!!

Vad ångrar ni?
    Speciellt nöjda med?
    Vad gick fel?
    Hade du ändrat något?
    Blev det så där underbart som ni föreställt er?

Tack på förhand!!!

• Svar på tråden Så här i efterhand, med facit i hand - vad hade du ändrat på? Vad ångrar du?
  • Lillsnufflan

Jag ångrar absolut ingenting, det var den bästa dagen i mitt liv (eller dagarna, vi gifte oss två gånger).

Jag är speciellt nöjd över att vi valde att ha två bröllop. Det första med vigsel i rådhuset och bakelser med närmast sörjande och boende på herrgård alldeles själva. Det andra med välsignelse i kyrkan och fest med släkt och vänner. (Vi gjorde så dels för att vi var oense om borglig/kyrklig vigsel samt för att vi var oroliga för att vissa familjemedlemmar skulle förstöra festen för oss, vilket de inte gjorde i slutändan).

Det enda som gick fel var att cateringen överfakturerade för serveringen och inte hade ordnat vegetarisk förrätt (de förstod inte när jag meddelade att vi hade tre vegetarianer att de ville ha vegetariskt alla rätter ?!) .

Det enda jag hade ändrat var att jag skulle använt en annan cateringfirma, men det är lätt att vara efterklok! Och kanske inte hängt upp mig så mycket på detaljer, det var nog ingen som lade märke till det ändå.

Och nej, det blev inte så underbart som jag föreställt mig, det blev mycket bättre!!! Definitivt de bästa dagarna i mitt liv, och gästerna verkade också ha trevligt.

Och sist ett gott råd: Ta det lungt och oroa er inte för småsaker (det är människorna, inte servetterna, som gör festen). Och njut!!!

• Pentan

Lillsnufflan

Det låter underbart!! Grattis

• Lajsan

Jag är verkligen jättenöjd, hade planerat allt i minsta detalj och allt blev perfekt och jag brukar hitta smågrejer att klaga på vill göra om dagen för att den var såååå underbar

• jeanie

Vi gifte oss i lördags ute i Herrgårdsparken, Velamsund med ca 70 gäster. Allting va helt perfekt. Hela dagen översteg bådas förväntningar med hur mycket som helst och vi är överlyckliga! Kan inte skryta med att vi planerat minsta detalj hur länge som helst för vi bestämde oss nämligen i början på augusti. Tro mig... tre månader är alldeles lagom att planera ett bröllop ;) men jag kommer aldrig att göra om det!

• Nova79

Var så långt över, mina otroligt höga, förväntningar...Går inte att beskriva, jag har aldrig känt mig så lugn, avslappnad och lycklig... JIPPIE är känslan

• Bride in England

Vad ångrar ni?

Att jag inte var mer bestamd och sjalvisk dagen innan och overlat sista-minuten planering till narmaste. Istallet var det superstressigt, jag hade varsta migranattacken pa kvallen och min man fick rusa runt till midnatt innan han kunde aka till sin best man o sova. Alla hjalpte till sa gott de kunde men vi borde ha akt bort nagonstans sa vi inte kunde hjalpa till.

Speciellt nöjda med?

Festen. Alla gaster hade kul och dansade och det var jattebra stamning och fart pa partyt. Spelade 60, 70- och 80-talsmusik, det kan jag varmt rekommendera om ni vill att dansgolvet ska vara konstant fullt!

Vad gick fel?

Fotografen tog eeevigheter pa sig att fotografera gruppfotona sa alla gaster kande sig nog ratt uttrakade och torstiga efter ett tag (mat o dryck fanns pa annan plats). Skulle sparat ihop mer pengar till proffsigare fotograf.

Hade du ändrat något?

Nej. Med sa mycket planering sa MASTE nagot ga fel. Och det viktigaste gick inte fel

Ja men dagen forsvann pa tre sekunder kandes det som. Jag kan inte rada nog om att ta vara pa varje sekund pa dagen och inte slosa bort NAGON tid med att oroa sig over stora eller sma detaljer. Avsag dig allt ansvar pa dagen och be en narstaende skota saker och ting och inte "besvära" dig eller din man under dagen - det ar er dag, EN enda dag som ni har ratt att njuta av till fullo! Min man oroade sig under tva timmar av festen for var nyckeln till lokalen var - det kunde han ju overlatit at nagon annan, aven om det ar en stor grej.

• rottizz1

Ångrar att jag inte delade ut arbetsuppgifterna lite så jag och mannen inte behövde göra allt. Var superstressigt hela veckan innan samt på bröllopsdagen.

• millanros

Vad ångrar ni?
    Inte mycket Kanske att jag kom på en massa saker jag ville ha gjort inför bröllopet dagen innan typ.. Men inget viktigt

Speciellt nöjda med?
    Att vi lämnade "huvudansvar" till vänner och inte släkten.. På det sättet fick vi som vi ville och inte som andra tyckte var bäst..

Vad gick fel?
    pirogerna skulle inte värmas upptäckte vi efteråt...

Hade du ändrat något?
    kanske lite i bordsplaceringen.. men inget på det stora hela...

MYCKET BÄTTRE!!!!

• Pentan

Härligt att höra, fler berättelser??
  • trampetroll

Vår dag var underbar men vi har glömt att informera vår vigselförättare om när min syster skulle läsa sin dikt och när sångaren skulle sjunga. Han hade fått vår vigsel schema men inte informerat dem om det så vigseln blev lite snurrig och förvirrad. Det var något som jag kände att jag blev lite besviken över men när vi tittade på filmen och bilderna från vigseln bara skrattade jag särskilt när jag fastnar med släpet på ingångsmarchen så mina tärnor får hjälpa mig i typ några minuter innan vigseln kunde börja haha! Men jag ville ju ha ett personligt bröllop och det fick jag ju med små misstag och allt, det är det som befäster bröllopet, att det var vårt bröllop och vår dag och ingen annans tycker jag!

Det enda råd jag egentligen kan ge är att inte ha förväntningar om hur ni vill att dagen ska bli utan att ALLT löser sig. Jag trodde att jag skulle orka festa långt in på morgonen på bröllopsfesten för sådant som trötthet har aldrig hindrat mig förut så varför skulle det göra det denna vitktiga dag Jag sov dessutom som en stock dagen innan bröllopet så jag trodde verkligen inte att det skulle vara några problem.

Men vid 02.00 kände jag och karln att vi knappt orkade hålla ögonen öppna, vi var helt enkelt totalt slut så vi åkte hem, duschade och däckade i sängen - inte ens lite mysigt hemma orkade vi med. Mina närmaste fortsatte dock festen ända till 08.00 och hade hur roligt om helst och det gjorde lite ont faktiskt när jag hörde det, det var ju ändå vår bröllopsfest och jag ville ju vara med på allt galet de hittade på! Så dagen efter var jag mycket trött och lycklig (såklart) men också besviken över att jag inte orkat "dra" ut på den underbaraste kvällen så länge som möjligt.

Men dagen efter bröllopet kröp vi ihop tillsammans jag och min man och åt av resterna av vår underbara buffe, läste i vår gästbok, såg alla bilder och filmen från bröllopet och då blev jag glad och lycklig igen. Vad spelar det för roll attt vi åkte hem tidigare än vad jag velat när hela dagen/kvällen ändå blev så lyckad? Det har sagts förut men det kan inte sägas för många gånger;

ACCEPTERA att det förmodligen inte kommer att bli precis som du tänkt dig men att det TROTS DET kommer att bli ditt livs bäst underbaraste dag!

Svar på tråden Så här i efterhand, med facit i hand - vad hade du ändrat på? Vad ångrar du?