Inlägg från: ElinPierre |Visa alla inlägg
  • ElinPierre

Krabi & Koh Lanta - Thailand

Ao Nang i Krabi var vår favorit! Vi var i thailand 5 veckor för ett år sedan.. Och i Ao Nang stannade vi nästan en vecka! Jättemysigt att strosa gatan ner på kvällen med massor av småaffärer..

Men vår favvo är absolut att ta båten ut till någon av öarna.. Där man ofta inte kan göra något alls förutom att sola och må gott! Ta med fika/lunch om ni åker till de mindre öarna, det finns ganska dåligt med okej mat på dem!!

Är sååå avundsjuk på er!

Och angående Ko Lanta så gillade vi ärligt talat det inte.. Vi hörde knappt något annat språk än svenska (knappt thai ens) och vi lyckades inte hitta något hotell vi ville vara på och gillade inte de stränderna vi såg.. Stannade bara över natten och åkte tillbaka till ao nang där vi stannade tills hemfärden!
    Men jag tror absolut att det beror på vad man förväntar sig, vad man vill osvosv.. Jag är i vilket fall säker på att ni kommer få det underbart.. Thailand är HÄRLIGT!!

• ElinPierre

Hihi.. Vilka olika upplevelser och känslor man har för samma ställen...

LCDS skrev 2008-09-30 19:10:42 följande:
    Koh Lanta är underbart!Och åker du dit ska du passa på att åka till Koj Jum med.. Det är en liten ö som ligger mellan krabi och Koh Lanta.. riktigt riktigt mysig.. om man vill ha lugn och ro :)Ao nang i Krabi är bara skit.. det är som Mallorca.. Inte ens fint.. men inne i staden Krabi ligger ett hotell/restaurang som heter Hotel Europa.. Danskar som äger det.. God mat om man är lite trött på thailändskt :)C H Lucia 2008 skrev 2008-09-29 19:20:40 följande:
  • ElinPierre

Stranden i Ao Nang är förresten som andra sagt inget att hänga i julgranen, men dock om ni tar båt ut...

Brud aug09 skrev 2008-09-30 19:42:44 följande:

Koh Lanta är utan tvekan mitt favoritställe!!!!!Helt underbart är där!!!Krabi var jag däremot inte så förtjust i, inte alls så fin strand som jag trodde, och mkt dyrare med mat och boende än på andra ställen.
  • ElinPierre

Vi var till Phuket en kort sväng, och valde det som skulle vara den lugnaste byn.. Minns inte namnet.. Även detta ett ställe som vi bara stannade 1 natt på.. Vi trivdes inte alls. Trånga gator och smutsigt och dant.. Stranden var fullproppad (en typsik strand-strand) och restaurangen var dyr! Fick betala extra avgifter utan att vi visste om det från början.. En av de dyraste måltiderna under hela resan.. Och det var inte ens gott..

Svar på tråden Krabi & Koh Lanta - Thailand