• Nibla

Fikasugna erfarna makar

God morgon!

Här har ni en som är utvilad! Lillan i säng vid 19.30, jag i säng vid 21.30. Vaknade av mig själv kl 6 av att jag var Dolly Parton på ena sidan. Haha! Kort därefter vaknade lillan, hon har sovit i över 10 timmar. Lyx!

Igår grejade vi här hemma. Jag scrappade bla den där Alladdinasken och den blev jättebra. Lite pill förstås, men jag är helnöjd. Måste bara sätta dit en liten låsanordning, kanske du vill hjälpa mig med det imorgon Carma?
    Förresten, Carma, säg till vilken tid bussen stannar vid kyrkan så kommer vi och möter dig!

• Nibla

Menar givetvis, så kommer vi och möter ER!!

• Nibla

Nu har vi varit på Allum. Packade in lilltjejen i babybjörnen och sprang diverse ärenden.

Carma,
    Asken är grön på sidorna och röd/grönrandig på locket.
    Ni kan väl komma vid 13-tiden nån gång så slipper ni stressa på förmiddagen.

Tez,
    Jag ska bara fota asken så lägger jag den på bloggen!

• Nibla

Jag tänkte mest på em för er skull så ni slapp stressa och om ni ville sova ut. Men förmiddagen passar lika bra för oss! Så kom ni 10.35 som du föreslog.

• Nibla

Hej på er!
    Vaknade kl 5 av att L vill ha mat. Somnade sen om och vaknade 8.30 när klockan ringde. Har precis kokat gröt till frukost.

Ska snart gå ner och möta Carma och miss N vid bussen.

Igår slog jag in julklappar och gjorde två extra julkort. (Fick julkort av två familjer igår som jag glömt göra kort till...haha!)

Tez, Fasen vad surt med elen! Men kolla upp det där, för bergvärme skall ju vara relativt billigt.

• Nibla

Hej på er!

Har idag haft Carma och miss N på besök. Blev mycket snack om bajs, bröst, förlossning och sömn. Sånt som helt plötsligt är jätteintressant! Hahah!

Ang det där med OSA. Vi hade OSA i söndags till vårt dop. Alla utom två hade svarat. N's farbror ringde i lördags och den konversationen gick så här:
    (De som bor i det hushållet är farbrorn, hans fru och N's kusin. Frun har sen tidigare en son som är gift och är 36 bast)

Farbror: Hej, vi kommer till dopet!
    N: Vad kul!
    F: Fast Anders och Lotta är ju i London så det blir bara vi tre.
    N: Ok

Hallå!?!?!??! Hade vi velat bjuda med Anders och Lotta hade vi ju skickat en separat inbjudan till dem. Va fan tror folk?
    Detta är för övrigt samma person som åker på julmiddag hos N's farmor och glider med på sin morsas blomma eller present. De tar aldrig med sig nåt eget. Killen är 36 år!!!!
    Var bara tvungen att spy lite galla över honom......

• Nibla

Frujj,
    Synd med prästen! Kanske får ni han PW istället, han är ju festlig!

Vi är lite lata idag, gick inte upp förrän 10.30. Så mysigt att ligga och gosa i sängen på morgonen.
    Idag ska vi bara vara hemma. Ska stryka linneduk+servetter inför julmiddagen. Tänkte även prova på och baka mandel biscotti.

Doris är som en äggsjuk höna som suktar efter uppmärksamhet. Sitter här vid bordet med ett glas mjölk. Hon hoppar upp på bordet, jag lyfter ner henne. Hon hoppar upp på andra sidan bordet, smyger fram till glaset, varpå jag föser ner henne. Hon hoppar upp en gång till, jag puttar ner henne. Då får hon tokfnatt och rusar runt i vardagsrummet, upp och ner i sofforna.
    Nu har hon hoppat upp på bordet IGEN, lagt sig ner 30 cm från glaset och sakta, sakta föser sig framåt, precis som om jag inte märker det!
    Stackarn är helt klart understimulerad!!

• Nibla

Någon som har länken till vår förra tråd?

• Nibla

nu har jag lagt upp bilder på Aladdinasken på bloggen för er som var nyfikna.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar