• Carma07

Fikasugna erfarna makar

Ha en trevlig resa Tezz!

Ab: När är du hemma så jag kan lämna tillbaka boxen till dig? Förstår att det är dags för dig att titta på den igen.

• Carma07

Godmorgon

Usch, just nu känns det som om allt håller på att braka samman. Det gick att pussla ihop det med föräldrapeng, huslånen och sparkonto, men då fick ingenting hända. Så nu har diskmaskinen gått sönder (ingen fara vi diskar för hand), TV:n gått sönder (har en extra liten och vi kollar inte så mycket på TV) och nu har vattenberedaren (eller vad det är som står där nere) börjat läcka. Den klarar vi oss inte utan. Tvättmaskinen brötar så jag tror den ska gå sönder varje gång jag tvättar och den klarar vi oss inte utan heller. Urk och blä, varför just nu??

• Carma07

Tack för tipset - begagnat har jag inte alls tänkt på att det kan finnas. TV har vi en extra. Den är liten men funkar ju. Hör av mig om vi ångrar oss. Tack för erbjudandet.

Hur är det att vara hemma igen då? Tillbaka på jobbet?

• Carma07

Nibla: Segt när förkylningen går laget runt. Låter spännande och kul med tyger till stolarna.

• Carma07

Idag är det vinterväder minsann. Har precis kommit hem från föräldrautbildningen med lite fika. Nu vet jag det mesta om säkerhet i hemmet.

Ska ta mig en kopp kaffe och se om det finns tid för fortsatt pyssel.

Asch, nu vaknar hon.

• Carma07

Usch, vad tidigt. Själv har jag blivit utsparkad från sängen nu och ska äta frukost.

På schemat idag står en tripp till Borås och läkaråterbesök hos Neo.

Det verkar som om att det går att laga och fixa till läckan. Skönt det. Maken har en kompis som är utbildad rörmokare som var här och kollade.

• Carma07

Pust...en och enl halv timme med en dotter med magknip. Efter lite rapar och prutar blev det äntligen bra igen. Det känns i ryggen att skumpa omkring på henne.

Tillbaka från Borås. En sjukgymnast och läkare kollade på hennes rörelsemönster för att se hur hon betedde sig och kollade även hur hon hängde med med ögon och huvud och lite allt möjligt. De sa att hon var jättefin, duktig och lite före sin tid. Hon grep redan efter ringen utan att de stimulerade hennes gripreflex. Det känns väldigt skönt att höra läkarna säga hur duktig hon är. *stolt*

Frujj: Usch, vad trist att bli stammis på barnakuten. Hoppas ni blir friska snart. Antar att du inte ska på öppet hus för Mary Kay imorgon då?

• Carma07

Godmorgon

Igår kväll var det inte roligt. Efter första stunden med magknip som vi trodde var över så fortsatte det några timmar till. Usch, stackarn. Hon skrek så man trodde att både trumhinna och stämband skulle gå sönder. Det satt hårt åt, men till slut så fick hon pruttat, bajsat, rapat och spytt ut det.

Fika låter bra. Men det beror lite på när, var, hur att pussla ihop det med lilltjejen. Eller vad säger ni om adventsfika här hemma?

Bauti: Gratta hunden den här gången.

• Carma07

Lättast är väl under helgen då eftersom ni andra jobbar? Lördag eller söndag spelar ingen roll för mig. Eller vill ni hellre en vardagskväll så funkar det för mig också.

Ab: Det är bara att säga till när du vill komma och låna programmet.

• Carma07

Bauti: Hur går det med lägenheten? Har du fått sålt den ännu?

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar