• FruTez

Fikasugna erfarna makar

Nibbla: HÅller med. Det är ungefär som däck och vinter. Oj, blev det vinter i januari??? Oj, körde jag av vägen för att jag hade sommardäcken på? Oj, snöar det?

Nibla igen: Såg ditt sms, men glömde svara! Sorry! Va tusan gjorde han på lokalnyheterna?

Blev lite irriterad på en sak. Fick en räkning från Folksam som på ca 550kr. Det gäller för perioden 1 jan till sista mars. Jag har alltid betalat ca 350kr på den försäkringen. Maken ringde och kollade med dom. Då är det tydlgien så att eftersom jag fyller 30 nästa år så höjer med min avgift!!! Men hallå, jag fyller ju för tusan år 11 månader in på året! Det är ju inte rätt. Hela livet har man alltid fått vänta på saker för att man fyller så sent. Jag fick minsann inte gå till systembolaget samma år som jag fyllde 20! *muttrar* Har ju knappt ens fyllt 29 juh... *muttrar*

• FruTez

Ber om ursäkt för min taskiga slarviga svenska i inlägget ovan! :-S

• FruTez

Rättar mig själv:

Jag fick minsann inte gå till systembolaget samma år som jag fyllde 20 förrän jag hade fyllt 20!

• FruTez

Hej tjejer!

Hoppas att ni haft en bra jul!

Bauti: Tråkigt att din gubbe att han inte gav dig nått litet. Har du talat om för honom att du är besviken? Kanske han satsar på nått bra till din födeseldag. Var det den 1:e?

Nibla: Hur gick dopet?

Frujj: En gång när jag var liten och vi var hemma hos mina kusiner och firade jul så fick alla de andra baren julklappar av tomten förrutom jag och min bror. Det var inte kul och jag kommer fortf. ihåg det. Vi fick ju julklappar hemma sedan, men ändå. Känslan när vi satt där och tomten kom och vi blev utan... Kanske därför som jag är så noga med att alla ska ha minst varsin julklapp, trots att vi bara är vuxna som firar jul?

Carma: Du är verkligen superduktig pysslare! Jag blev jätteimpad av ljusen du scrappat på din blogg. Värme du bara på dom direkt, inget annat som lim? *nyfiken*

I går blev jag med klädkammare! Vi har ju fortf. mängder med kartonger att packa upp, men det är ju lite svårt då vi inte har garderober och hyllor och sånt. I lördags köpte vi saker och igår sågade och satte maken upp allt. Känns roligt att ha en egen "walk-in-closet" även om den bara är på 2 kvm!

• FruTez

carma: Wow! Va du är produktiv! Får jag lägga upp en länk till din pysselblogg på min blogg?

• FruTez

Carma: Funderade på en sak, hur tusan har du gjort för att få så fina bilder vid sidan av texten i båda dina bloggar?? Jag hittar bara några tråkiga mallar på blogger...

• FruTez

*vinkar av bauti*

Sista arbetsdagen, sedan ska jag inte jobba förrän nästa år igen!!

• FruTez

Linum: hihi, ja han e en biff att sätta tänderna i! *fnisasr*

Hur är det med Linumtösen då? Går det bra med ryggen, alles gut?

• FruTez

Linum: Låter som en trevlig nyårkväll. Vi ska få lite besök och förhoppningsvis laga till något smarrigt. Ska bara försöka städa bort allt jädra damm. Man kan tro att vi har 20 katter hemma som dammar, men det är bara byggdammet som jagad oss! När börjar du jobba igen?

Carma: Tack för tipset om bakrunden på bloggen! Har en fråga till. Hur tusan gör man för att få vit bakrund till texten? Jag har försökt ändra till olika mallar i bloggen, men det hjälper inte. Hur har du lyckats med det?

• FruTez

Abbe: Åh, så trevligt med fika! Vi ska ha nyårsgäster som ska sova över, så jag måste tyvärr hem och jaga bort damråttorna under sängen! Vi får ses snart, jag tänkte fråga dig om råd ang en grej! Inget brådskande...

Någon som kan fika nästa vecka kanske?

• FruTez

Carma: vilken av dom? Jag har provat mängder! Hihi! Kolla gärna vad din mall heter, för jag har provat de flesta och lyckas inte få det till att bli vitt överallt som du har det. Kul med lite nya tapeter. Igår plockade vi bort de två garderoberna i sovrummet och ställde ut i tvättstugan. Så idag måste maken tapetsera där de stod. Målaren var nämligen lat och "glömde" att tapetsera där... *muttrar*

• FruTez

Jag jobbar på måndag men slutar "redan" 16:15, fika då kanske? Va det lät coolt med James bond. Kan han inte komma en sväng förbi oss också?

• FruTez

Carma: Tack för svaret. Tyvärr så funkar det inte på min blogg?!? Där du har vit text bakom rubriken: "CARMAS PYSSELBLOGG Kortmakeri, scrapping, altrat och lite annat kul." där får jag bara färg... *dummar blogg* *muttrar*

Jag funderade på att kanske ha lite inflyttningsfest snart, någon som vill komma?

• FruTez

Nibbla: Vilken sida på nätet är det där man kan köpa väggdekor? *nyfiken*

• FruTez

Carma: Tusen tack för hjälpen! Har varit inne där och provat allt som går att klicka på. Provade att ställa in alla färger som gick på vitt, men det hjälpte inte. Nu har jag iaf. valt en bakrund som passar ihop med den andra färgen. Det får gå så länge!

Så, nu har jag uppderat min blogg lite.

Förresten, är det någon som har nått att göra den 7 februari?

• FruTez

Frujj: Vet inte än ifall det händer nått, men ville bara kolla ifall folk är väldigt upptagna eller inte! *ler*

Nibla: Tack för länken!!

*stämmer in i Frujjs sång* "Hipp hipp hurra (i förskott) för vår bautis födelsedaaa!"

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar