• Carma07

Fikasugna erfarna makar

Jag får höra mig för mer om sprutan.

Idag har jag haft sovmorgon till klockan elva. Sen frukost och slappardag. Riktigt skönt. Har spenderat stor del av tiden i pysselrummet. Nu planerat vi att krypa ner i soffan och kolla på film. Om jag nu får väckt maken efter vi har nattat lilltjejen.

Linum: Hur hade ni det på ert spa? *avundsjuk*

Imorgon blir det nog en liten tur till familjecentralen när de har sångstund. Är nyfiken på hur lilltjejen reagerar på det.

• Carma07

Halloj

Idag skulle vi ha gått på sångstund men försov oss. Igen. Jag skulle ha en mysstund med lilltjejen i sängen hade jag tänkt men hon var inte rikttigt med på noterna. Hon krängde fram och tillbaka och drog mig i näsan och munnen. Efter ett tag somnade jag iaf och jag tror hon gjorde det också eftersom jag inte hörde något. Vaknade efter 2½ timme. Och nu precis tänkte jag gå på promenad så börjar det regna. Attans pisseväder.

Ab: Låter som du har haft en trevlig helg som vanligt. Antar att det är skönt att få vara hemma när man har flängt runt en del och ändå inte hinner besöka platserna på egen hand.

Asch, nu tror jag att det blir kaffe och kaka istället och så får jag se om det slutar att regna.

• Carma07

Mysigt med bad. Kanske också ska ta mig ett bad ikväll. *funderar*

Jag funderar på att göra bananfudge och ge bort i present imorgon till min kusin som fyller år. Hon har problem med laktosen så tänkte om jag fixade laktosfritt godis åt henne. Iaf så gott jag kan. Har ingen aning hur det är med blockchoklad men kan iaf välja laktosfri grädde.

Men som det ser ut nu så gör jag nog en inköpslista till maken så får han åka och handla ikväll. Dessutom har lilltjejen somnat så gott nu.

Frujj: Hoppas det släpper i nacken snart. Man blir verkligen handikappad av att inte kunna röra sig ordentligt.

• Carma07

Sitter här i tidig kvällstimma
    och tycker vi kan börja rimma.

Än så länge är det svårt att veta av vilken sort
    när man ännu inte vet vad man ska ge bort.

Till tråden vi får locka Linum
    hon är rimmargrym så man blir stum.

• Carma07

Frujj: Hon tar tabletter om det behövs, men kan kan ju alltid försöka tänka efter och undvika laktosen där man kan.

Vad har du för råd för någon som behöver kämpa för att lägga på sig lite granna?

• Carma07

Ab: Man måste börja någonstans.

• Carma07

God eftermiddag

Har varit en sväng på jobbet hos kusin fotograf. Förra veckan var jag och lilltjejen där för att fota till julkorten och idag så var vi där för att välja ut vilket. Tanken var från början att jag skulle ha åkt med maken imorse eftersom kusin skulle iväg efter lunch. Men tidigt imorse vaknade lilltjejen med magknip och somnade till slut på min axel så jag gick och la mig med henne så. Imorse ville jag inte störa henne så vi valde att ta bussen och åka senare.

Sagt och gjort. Men det var lite snabba ryck för att hinna med bussen och hinna klä oss båda i både vanliga kläder och ytterkläder. Jag fick åka i skitigt hår och en macka nerslängt i skötväskan. Vi hann med bussen och väl framme upptäcker jag att jag har åkt ifrån skötväskan. Till en början är det ingen fara men skulle behöva den senare.

Maken är på ärende men kommer tillbaka lagom till lunch så jag lämnar över lilltjejen till honom och tar bilen hem för att hämta skötväskan. Väl hemma hämtar jag in posten och på vägen får jag syn på bananfudgen jag gjorde igår och tog med mig en bit ut i bilen. Kör tillbaka och upptäcker när jag är nästan framme att...ja, vad tror ni...jag har åkt ifrån skötväskan. Igen!! Det var ju den jag åkte hem för att hämta. Det är bara att vända och den här gången sitter jag hela vägen hem...skötväskan, skötväskan, skötväskan....

Kommer tillbaka lagom...med skötväskan...tills att lilltjejen har skitit ner sig hela vägen upp på ryggen så vi får byta alla kläder. Jag skyller på sömnbrist och amningshormoner.

• Carma07

Nibla: Det ligger en bild på min blogg och här hittade jag ett bra och enkelt sätt att göra det på;

inkywings.blogg.se/index.html

beskrivning i lucka 8.

Jag har några askar sedan innan och har planerat i över ett år att klä dem, men inte kommit mig för och inte heller klurat ut hur jag skulle göra det på ett bra sätt. Och tur var väl det för jag tror att jag hade gjort det på ett mycket krångligare sätt. Så som de har gjort i länken var väldigt smidigt och enkelt och gick ganska fort att göra. En väldigt uppskattad present och lite roligare sätt att ge bort en chokladask på.

• Carma07

Är det idag som vi håller tummarna för Nides?

Nibla: Prova att göra en ask. Det är både lätt och roligt.

Bauti: Låter tufft med makens jobb. Förstår att ni längtar efter semester.

• Carma07

Då håller jag alla tummar och fingrar jag har. Lånar även lilltjejens, hon är bra på att hålla tummarna.

Nibla: Skulle vi fika någon dag? Hinner du något innan jul?
    Jag skar med en kniv runt kanterna. Det var lite trixigt med locket som var lite ivägen, men kändes lättare än att försöka klippa. Man skulle kanske kunna göra en mall och klippa till innan och sedan passa in när man fäster pappret.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar