• Carma07

Fikasugna erfarna makar

Usch, Frujj. Det lät verkligen otrevligt. Tycker det borde räcka med tråkigheter för er. Nu har ni haft en alldeles för stor dos av det. Hoppas ni alla kryar på er snart så ni slipper allt elände ni har för tillfället.

• Carma07

Nibla: Gärna tisdag då. Vill gärna försöka komma iväg på sångstunden på måndag förmiddag. Har inte lyckats ännu, men vill gärna ha möjligheten att kanske lyckas denna gången.

Somnade en stund på filten på golvet med lilltjejen. jättemysigt! Bara det att hon vaknade pigg som en lärka efter powernapen och jag ännu tröttare och det känns nästan som om jag har baksmälla.

• Carma07

Godmiddag i tråden. Här ligger man och sover gott i soffan och så är det livat i tråden:

Linum: Kul att du jobbar hemifrån idag så det blir lite fart på tråden. Typiskt just idag när jag sover och inte har riktigt tid. Tråkigt för M när han precis hade hittat ett jobb som han trivdes med. Men kanon att han har annat på gång. Nu måste det väl ändå vara det sista bedrövliga som händer er i år. Nästa år kan BARA bli bättre.

Frujj: Usch, vilket elände hemma hos er fortfarande. Hoppas det går över snabbt.

Nibla: Stackars lilla Doris.

Tezz: Välkommen hem. Kul att se dig här igen.

• Carma07

Linum: Det brukar vara så när man kollar på det att dem kommer troligtvis vara fler.

För vår del med den här krisen som inte är drabbade av uppsägningar (iaf inte än) så är det positivt eftersom de sänker räntorna. Våra lånkostnader har sänkts med nästan en tusenlapp. *drar en lättnadens suck*

Linum igen: Lägg gärna upp en bild på stjärnan på bloggen. Har också köpt en del ståltråd och hade tänkt att göra något likande. Inte till granen utan bara som dekoration. Men å andra sidan tycker jag att det är jättesvårt att hitta fina stjärnor till granen så jag kanske ska tänka om.

• Carma07

Linum: Då får vi göra det.

Snart dags för föräldrautbildning. Ni är troligtvis inte kvar härnär jag är tillbaka. Ha en fortsatt trevlig dag.

• Carma07

Tjingeling

Lilltjejen vaknade 6:40 och jag tyckte det var mycket att äta igen efter 1½ timme. Det ville hon inte heller och började stortjuta när jag försökte. Gick upp med henne och vandrade omkring för hon skrek så jag trodde hon hade makgknip eller nått. Det visade sig sedan att hon bara var PIGG. När jag ändå var uppe så fixade jag frukost och kollade på SATC-filmen.

Så TEZZ nu är jag klar med filmen och den är din.

Nibla: Vad jobbigt att inte kunna sova. Djurpoliserna satt jag också och kollade mycket på i våras. Det är helt otroligt hur en del kan ha det hemma. Kan man verkligen bli så hemmablind?

• Carma07

Frujj: Är inte ett dugg avundsjuk på dig och vill inte träffa dig på ett tag heller. Usch, nu tycker jag att det är riktigt mycket för er. Nu får det allt ta och vända. Hoppas ni alla mår bra till jul iaf.

Idag blir det ett besök på jobbet. Det blir jullunch (eller julmacka eller vad det blir) De tyckte att det inte behövdes något julbord eftersom de får en julbonus (1000kr innan skatt) i år också. Jaja, lilltjejen ska vara fin i sin julklänning iaf.

• Carma07

Vill passa på att önska er en trevlig helg. Jag hinner nog inte in här mer idag.

Nibla: Vi får höras om fika nästa vecka.

• Carma07

Nibla: Kul, då bestämmer vi tisdag. Jag kollar upp hur bussarna går och återkommer om tid.

Är det någon annan som är intresserad av SATC-filmen?

Tillbaka från jullunch. Det var gott men stressigt. De skulle vidare ner till landet och ville komma iväg. Tyckte det hade varit bätte att de hade åkt då så kunde vi fortsatt själva.

Imorgon ska jag äntligen klippa mig.

• Carma07

Ab: Asch då, vad trist att vara krasslig. Krya på dig.

Idag var jag äntligen iväg och klippte av mig håret. Jag hade tid klockan nio och hade ställt klockan i goooood tid, men vet inte vad som hände med den? Lilltjejen väcker mig och är hungrig kl 8:47!!!! Men jag hann amma henne, slänga på mig kläder, springa vägen om toa, borsta igenom håret (hann tyvärr inte tvätta det dock) och slänga på mig ytterkläderna och ta bilen bort och kliver in hos frissan klockan nio. Det ni!!!!

Hoppas ni andra har en bra lördag och tredje advent.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar