• Carma07

Fikasugna erfarna makar

God Jul och god fortsättning

Här har julen varit bra. Mysig uppesittarkväll och mysig julafton. Lilltjejen gillade verkligen att få paket. Jag hade slagit in hennes paket i prickigt papper eftersom hon gillar det. Sedan visade jag upp hennes paket för henne varje gång och med ett stort leende slog och viftade hon med armarna.

Nu har jag haft två slöardagar vilket har varit väldigt skönt. Idag hade jag sovmorgon och vaknade inte förrän klockan ett!!! Men det behövdes väl då.

Maken är ledig alla mellandagar och vi funderar på att ta tag i hallen och börja måla om den som vi pratat om länge. Och sedan har jag tänkt att för första gången på många år ge mig ut i rean. Behöver verkligen nya kläder. Får se hur länge jag står ut.

Ha en fortsatt bra jul!

• Carma07

Godkväll

Bauti: Förstår dig! Man vill ha ett litet paket iaf. Framför allt känslan av att dem har tänkt och ansträngt sig lite. Du får julkramisar från oss istället.

Nibla: Hoppas verkligen inte att du blir sjuk till imorgon. Det vore ju förargligt. Vad kul med din julklapp. Här har du ju ett fikasuget gäng. Lycka till imorgon på dopet.

Idag har vi varit iväg och köpt färg till hallarna och äntligen ska vi sätta igång. Bye, bye aprikos, gult, rosa...vad det nu är.

Har också känt mig dålig med lite ont i halsen. Maken var sjuk över helgen och är lite rädd att han har smittat oss. Det känns lite bättre idag iaf och lilltjejen verkar pigg igen. Var lite orolig att hon har blivit smittad.

• Carma07

Halloj

Nibla: Hoppas att du inte är sjuk idag och att dopet går bra.

Frujj: Inte konstigt att du känner dig trött och mår piss med allt som har varit för dig. Se till att få lite chans och sova om maken är hemma så du kommer upp på banan igen. Skickar lite energikramar till dig!!

Idag blev det sova länge fastän det inte var planerat. Lilltjejen var nog trött på oss och fick tjoa länge innan vi vaknade till ordentligt.

Idag blir det för min del att först röja ut hallen och skrubba golvet där och om Lindex på hemorten har öppet idag blir det en tur dit också.

Sedan blir det fix med en annan liten sak som jag håller på att greja med, men det får ni veta senare.

• Carma07

Tezz: Tack så mycket. Jag har bara värmt med värmepistolen på så det smälter in i ljuset. Lite avis på din garderob.

Nu är min hemlis jag fixat med avslöjad på bloggen.

• Carma07

Och nu även gjort två inlägg på receptbloggen.

• Carma07

Tezz: Ja, det är klart att du får.

Frujj: Tackar. Den är fortfarande under uppbyggnad, men ville ändå få igång den.

• Carma07

Tezz: Menar du bakgrunden? Klicka på den lilla rutan högst upp till vänster på någon av mina bloggar. Där finns massvis av gratis bakgrunder att välja mellan.

• Carma07

Bauti: Vad konstigt. Det fungerar fortfarande bra hos mig. Jag mailar över adresserna till dig igen om det har blivit något fel där.

Jobbigt med långa dagar, men kul ändå att det är lite fart på affärerna. Du ska ju ändå snart på semester. (Inte alls avis )

• Carma07

Tez: Vilken fin bakgrund du hittade. Jag tror att det är din mall som gör att bakgrunden syns igenom. Försökte byta till den du har och fick likadant när den förhandsgranskade. Fortsätt att leta bland mallarna. Ska kolla om jag kan hitta vad min heter.

Ab: Hade gärna fikat, men idag blir stressigt. Blir det kanske någon fika i mellandagarna efter nyår?

Vaknade sent idag och är jättesur över det. Men lilltjejen äter så ofta så man blir så trött fram på morgonkvisten. Har lite granna jag skulle vilja hinna med.

Hallarna har nu äntligen en annan färg. Ska snart iväg och köpa tapet till fondväggarna. Ska bli så spännande.

Ikväll blir det nyårsfirande med goda vänner som vanligt. Middag och sedan spel senare på kvällen.

Gott nytt år alla
    utifall jag inte hinner in här mer idag.

• Carma07

Ab: Ny fika hos mig när hallarna är klara då.

Tezz: Jag har "Rounders 3". Det är tredje mallen (eller om det var andra?) och det valet jag nyss nämnde.

• Carma07

Nibla: Nä, oj, det blev visst fel. Vi väntar till imorgon som alla andra. Jordgubbsmjölk och tuggummirosa *fniss* Låter som härliga färger.

Tezz: Där kan du gå in i dina inställningar och ändra. Nu är jag inte inloggad och kan kolla, men tror det är Layout och sedan Teckensnitt och färg. Du får sedan leta upp bakgrundsfärg för bloggrubrik eller vad det nu står och välja vit. tänk på att även ändra färgen på texten på din bloggrubrik också, annars syns inte den.

• Carma07

Tezz: Jättefint på din blogg. Nu ännu mer avis på garderoben. Kan kolla lite mer om bakgrunder när jag är inloggad nästa gång och maila dig.

• Carma07

gott nytt år
    och
    grattis i förskott till bauti!!!

• Carma07

Konstigt. Jag skrev med stora bokstäver, men det ville sig tydligen inte.

Frujj: Såg bloggarna. Det blev jättefint. Har tänkt att fixa med det sedan vi fick tillgång till ändringar, men tror inte att jag hade hittat en så passande, bra bakgrund som du har gjort. Tycker det blev helt perfekt.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar