• Frujj

Fikasugna erfarna makar

Nibla: ja jag sa lite på halvskoj till N att lilleboo kan ju få heta Lillebror i andranamn... hehe fick en väldigt konstig blick av honom...

• Frujj

Jösses vad jag är godissugen idag... sitter här o fantiserar om godis, choklad, glass och chokladbollar... *mums*

• Frujj

Bauti: Har tyvärr inget bra svar på din datafråga.
    Trist med alla balkonggrejor som flygit omkring, hoppas du hittar dem i alla hörn och skrymslen på balkongen, välbevarade trots allt
    Inatt har jag (och lilleman) varit vakna i princip hela natten. Det började med ett W vaknade vid ett och skrek hysteriskt och var otröstlig, så han fick dyka ner mellan oss i sängen. Vid tre vaknade den lille gubben och ville ha mat. Satt och ammade och lyssnade på stormen och regnet som piskade mot rutan. Sen när han hade ätit klart var det mest ett grymtande och skrikande fram till kl 6, då han vaknade till ordentligt och skrek i högan sky vilket ju väckte W som då började babbla om välling och bolibompa... Var väl vaken till 8 sen slumrade jag till och vaknade till vid 10 och fantiserade om frukost... Tur det är helg så att maken är hemma, annars hade jag nog fortfarande gått runt här ohc sett ut som ett mumintroll...

• Frujj

Bauti: Några fynd på IKEA?
    Vi var på Backaplan igår och köpte cykelhjälm till W, på det dagis där han går nu har de cyklar som ser ut som trehjulingar fast lite större, ungarna åker runt runt som galningar på dessa cyklar och de flesta utan hjälm! Vi ifrågasatte detta och den ena fröken svarade att nääää det har inte hänt nåt än.. eller jo förresten det var en kille som ramlade med en sån cykel och bröt lårbenet för ett tag sen, men det var fel på den cykeln... ehh hallå?? Fel på cykeln?? Jag tänker då inte komma dit och hämta ett barn med spräckt skalle eller nåt annat hemskt!! Fattar inte hur de får lov att ha det så?

• Frujj

Hej på er
    Ab: Låter som en trevlig helg. Fikar gärna där nån gång Kanske en BT-fika nån söndag?

Min helg var mindre trevlig, har haft lite besvär från ni-vet var i slutet på förra veckan, och igår fick jag så ont i magen att jag låg dubbelvikt i sängen med frossa och fick plötsligt feber, så jag fick åka in till sjukhuset och kolla upp det och det visade sig att jag fått livmoderinflammation
    Inte kul alls, gjorde ungefär lika ont som att föda barn.. hua mig! Så nu sitter jag här och käkar antibiotika och är mest yr i huvudet.

• Frujj

Linum: ja... inte så trevligt att ha inflammationer på insidan.

Kanonväder idag! De måste ha sagt fel på Rivstart imorse, de sa det skulle regna och vara grått... inte här iaf!

Idag är det tv-inspelning hos min granne

• Frujj

Hm det "värsta" är att på bipacksedeln till de tabl jag fått står att man inte ska amma när man tar dom. Hmm..Läkaren såg ju mig sitta där o amma när han kom in i rummet så han borde ju veta vad han skrev ut men man blir ju lite nojjig. Läste på fass.se och där var det "klass III" på risker vid amning. (den högsta klassen)
    Suck.. vad gör man?? Vem ringer man o frågar??

• Frujj

Ab: det börjar en serie på tv ikväll (fyran) som heter Hos mig halv åtta eller nåt sånt, har inte riktigt fattat vad det handlar om men något med matlagning. Min granne är med där om några veckor, spelar in idag. Ska bli kul att se!

Ringde förlossningen nu o de sa att de tabl var ok. Hmm ja då får man väl lita på det då.

• Frujj

Ab: ja jag ska oxå kolla 1930 fast idag är det inte min granne, utan det kommer senare i höst. HOjtar när det är hemma hos henne!

• Frujj

Hihi testade just att säga "men W, gör inte så på Oscar"
    Hihi det lät riktigt bra

Men ovant...hihi

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar