• FruTez

Fikasugna erfarna makar

Hej tjejer!

Frujj: Har du kollat med konsumentverket (eller va de kallas?) Några rättigheter måste man ju ha när de inte levererar som de ska.

Carma: Krya på dig!

Nibla: Skönt att bli av med skenan så tösen får fritt mys-spelrum med er!

Linum: Mmmm.... kladdkaka... mintglasyr!

Jag tänkte göra lite kladdkakemuffins på fredag, så vi har något gott att smaska på mellan soff och kartonglyften!

Tänk... vi flyttar in i huset på lördag...
    *nervöst, roligt, pirrigt, spännande*

• FruTez

God morgon tjejer!

Carma: Krya på dig! Hoppas att du mår bättre idag.

Idag var sista morgonen som jag åkte spårvagn till jobbet! Kändes lite konstigt, när man ändå har vant sig vid det. Känns förövrigt väldigt konstigt att flytta! Känns nästan som man har lite resefeber eller nått liknande.

• FruTez

Carma: Va skönt att du är på bättringsväg! Det låter som att du verkligen behövde en sovmorgon!

Jag tog lite kort på huset förra veckan, men jag vet inte när jag ska hinna lägga upp dom. Datorn hemma är ju lite slö och jag vågar inte blogga från jobbet! Ska se ifall jag hinner fixa det idag. Allt är inte riktigt klart, men nästan. Har någon annars vägarna förbi huset så är det bara att titta in! Vi är lediga måndag och tisdag nästa vecka också.

Abbe: Vart ska du åka?

frujj: Jobbigt med tonåringar! *Brrr* Bävar inför dagen man själv har barn i den åldern. Man kan ju inte skydda dom från allt, även om man försöker! Hoppas det löser sig!

• FruTez

Carma: Ska du klä ut dig och lillan något? *fnissar häxlikt*

• FruTez

Carma: *räcker upp en hand* Åh, jag vill gärna ha filmen när du tittat på den! *sträcker upp handen högt högt*

Jag vet inte än vad jag ska hitta på när det gäller klädseln. Känner att tankarna är någon annanstans just nu. Kanske att jag köper något litet som tex. en häxhatt eller nått!

Abbe: Man måste skriva med någon hejarramsa om företaget för att skicka in.... har du nått tips?

• FruTez

Carma: Toppen!

Linum: Nån bra, kort hejjarramsa på lager? Jag kommer bara på: Hejja,hejja heeeeja! känns inte som att den räcker långt!

Bara 10 min kvar, sedan bär det av till kartongernas land! (hem, till mig då alltså! )

• FruTez

Tjingeling!

Är ledig i dag och kan inte sova. Vaknade dels med mens (HATAR MENS!!!) och fjärilar i magen. Strax efter åtta ringer morgongänget. Jag ska vara med i jobbduellen!!! Det är introquiz så någon poäng borde jag kunna ta, om jag inte blir panikblank i huvet. Maken frågade igår varför jag beger mig in i såna här äventyr när jag blir så nervös. Det undrade jag me, haha! Fast det är ju värt det ifall jag och tjejerna på jobbet kan få en helkväll på Cabaret Lorensberg! Håll tummarna allesammans, jag har en hel koloni fjärilar i magen och det är en halvtimme kvar innan de ringer!

• FruTez

hihi! Jag vann! *fnissar glatt*

snacka också om att slåss i underläge. De andra var FEM st som tävlade!! Fast jag spöade dom ändå! *spänner mig kaxigt*

Carma: Tack! Jag var nervös som bara den juh! Nu kan jag pusta ut. *puh* Ska byta om, äta lite tomtegröt och sedan göra slutpackningen av lyan. Hoppas att du mår ännu bättre idag och börjar bli fri från förkylningen!

Pratade med en kollega och vi kom överens om att jag ska berätta om vinsten på månadsmötet nästa vecka! Hihi! Vilken härlig dag det är! Solen skiner och jag är grym! *fnissar stolt*

Kram på er tjejer! Köss!

• FruTez

Hej tjejer!

Är tillbaka på jobbet, efter 6 hektiska dagar. Har haft fullt upp och ändå är det sååå mycket kvar att packa upp och fixa med. Känns fortf. helt overkligt att gå omkring hemma och fatta att nu sitter vi faktiskt i vardagsrummet och det är ingen byggarbetsplats längre!

Frujj: Får jag fortf. plats i bilen fredag?

Hoppas att alla fick mitt sms häromdagen. Det är fortf. 2 biljetter kvar till kvällens show på Cabaret Lorensberg om det är någon som vill hänga med? Det är gratis och man får lite att tugga på!

• FruTez

Som jag sa till Nides igår, snart kommer jag väl i gummistövlar och keps! Hahaha!

Ska försöka packa upp så snart som möjligt, så jag kan ha inflyttningsfest snart!

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar