• FruTez

Fikasugna erfarna makar

Hej tjejer!

Hoppas att allt är bra med er och en jättestor bamsekram till alla som fått tråkiga jobbnyheter... *kramar hårt*

Är nu tillbaka i sverige efter en lååång flygresa. Vi åkte på måndagen och kom hem igår.Är ledig idag och ska börja jobba imorgon igen. Önskar att jag var ledig tors och fred också, men man kan inte få allt. Undrar hur lång tid det tar att ställa om sin inre klocka igen? Igår somnade vi inte förrän halv 2. Blir nog lite jobbigt att gå upp imorgon, men det är ju bara två dagar, sedan är det helg igen!

Frujj: Ang. julgodis. Har ett superbusenkelt tips. Min vän som tipsade mig kallar det för "koblaja". Lovar att det smakar allt annat än koblaja, snarare lite Noblesse!

Här är receptet:
    Ta ett gäng Mariekex och krossa till smulor. Smält choklad (ljus eller mörk). Blanda krosset i chokladen. Bred ut chokladen tunnt tunnt, på ett bakplåtspapper. Ställ ut plåten i kylan och vänta en stund. Sedan är det bara att bryta i bitar och smaska på!

Puss och hej! *vinkar till alla söta BT-brudar!*

• FruTez

Halloj tjejer!

Väldigt va ni varit aktiva ida. Första dagen, tillbaks på jobbet. Känns att man har haft semester. Hade ett möte med chefen och hon pratade om luciafirande den 12:e. Jag hade ingen koll och var tvungen att kika i almanackan. Oj, det är ju redan imorgon! *ler* Skön känsla!

Man blir ju lite orolig när man läser om alla uppsägningar. Än så länge är det lugnt för våran del, men man vet ju aldrig.

Frujj: Jobbigt med feber och förkylning på de små. Hoppas de kryar på sig snarast! Såg du förresten "koblajan"?

• FruTez

Tack tack! Kul att vara tillbaka! (Njae....)

Frujj: Använd vilken choklad du vill. Jag brukar köra med mörk choklad. Kommer inte ihåg vilken sort, men ingen dyr. Kanske mörk block? Bara man gillar choklan så blir det gott!
    Prova dig fram genom att krossa några kex (5-10st) och blanda i den smälta choklan. Det ska inte bli för tjockt, men samtidigt ge lite krispigt tuggmotstånd. Det är verkligen mumsigt!

Abbe: Va sägs om en jobbfika imorgon kanske?

Linum: Lägga upp foto på din blogg är ett måste, för oss nyfikna!

Min tärna och makens bestmen hade dop i lördags. Då passade de på att gifta sig!!! Blev först jättesur när vi fick beskedet i tisdags. Det första jag tänkte var, "så kan man ju inte göra!". Sedan slog det mig varför jag var sur, det var inte för att de gift sig utan för att vi inte kunde vara med! Vi var ju i Venezuela. Det var helt hemligt så de kunde ju inte berätta... haha! Man kan inte få med alla! Synd iaf. att vi inte kunde vara med. Funderade på ifall man kan ordna en möhippa EFTER ett bröllop???

• FruTez

Frujj: Vi bokade resan redan i September. Det var ju ett tag kvar tills vi skulle åka, så det blev aldrig av att vi berättade om resan. Så fick vi dopinbjudan i början av november. Tydligen var det så att de bestämde sig för att gifta sig EFTER att de skickat ut inbjudan. Och ja... då var det ju för sent att avboka resan och de kunde inte säga nått och så blev det som de blev. Trist, men, men! Fruhippa, det låter ju bra det! Finns det mansexa också?

• FruTez

Abb: Lyxigt gå hem vid 13! Då får vi ta en jobbfika nästa vecka!

Gummhippa och Gubbsexa!

• FruTez

Frujj: Ja, jag tänkte på fika typ inom "företagsnamns" område. Har ju bara 40 min. lunch så jag hinner inte så långt härifrån.... Ja, det verkar ha varit riktigt snabba ryck på bröllopsfronten!

• FruTez

Morsning tjejer!

Frujj: Usch och fy vilken sits! Hoppas att

• FruTez

Oj! Sorry, meddelande gick iväg innan jag var klar!

Frujj: (igen) Usch och fy, vilken sits! Hoppas verkligen att de mår lite bättre idag. Dina ungar kommer nog att vara superfriska som vuxna efter alla dessa sjukdomar.

Hoppas allt är bra med er girls idag! Kramelikram!

• FruTez

Carma: Åh, va bra att du tog upp filmen. Jag behöver inte låna den längre. De visade fyra filmer på flyget på hemresan i tisdags, en av dom var SATC! Satt och bölade till många av scenerna. Hihi! Tur att det var "natt" på planet så de hade släckt ner i kabinen! Åh, va bra den var!

FRujj: Jag vet va du önskar dig i julklapp... Friska barn! Hoppas att tomten e snäll!

• FruTez

Hej tjejer!

Bauti: Ska du ha med stor resväska? Får jag plats?

Nibla: Kan du inte lägga upp kort på asken i din blogg? Är så nyfiken. Jag skulle också vilja scrappa en ask. Var det inte någon som länkade till en sida med brukshänvisning? Nån som har kvar länken?

Abbe: Hur jobbar du framöver?

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar