• lovemorilee

    Ni med buffé...

    ... Här får ni gärna lämna alla tips och ideér som ni kan dela av er med! Jag vill veta allt! Planerar bröllop med ca 90 gäster och det är många funderingar, ojojoj... (för många???). Kanske något italiensk inspirerat...

    Hur löste ni det till exempel med personal? Hyrde ni från cateringfirman eller ordnade ni egen? Funderar även på hur dyrt just personalkostnaden kan bli. Stannar personalen bara och fixar med själva buffén eller fixar de även med disk mm.
    Hur många timmar hyrde ni personal och vad kostade det?
    Hur mycker personal tror ni man behöver till ett buffébröllop på ca 90 gäster?

    Många frågor men jag skulle bli superglad om ni vill ge mig alla tips o ideér för ett lyckat buffébröllop!!
    /Jessica

  • Svar på tråden Ni med buffé...
  • Lajsan

    Vi hade buffe till 67 pers, först var det förrät som stod framme på varje plats sen blev det buffe, sen efterrätt och sen tårta. Det var 4 personal som såg till så det fanns dricka på bordet, dukade av och röjde undan all disk, dom var där till kl 23.

  • Taha

    Jag skulle rekommendera att ni dukar buffén så att man kan ta från två håll. Vi hade en fest där cateringfirman endast dukat från ett håll trots att de lovat oss annat. Det resulterade i långa köer som ställde till det för toastmastern eftersom folk stod i kö konstant.

  • lovemorilee

    Lajsan: Hade ni gjort något av maten själva eller fixade cateringfirman allt? Nyfiken på vad det kostade totalt med det du räknade upp? Vi funderar på att ha det mesta av drickat på bordet i mitten och utse dryckesansvariga vid varje bord.

    Taha: Ja, det gade vi nog också tänkt faktiskt. Köer är inte kul!! Funderar på att ha runda bord med 8 pers på varje. Sedan får de ta mat bordsvis. Tror inte det skulle funka annars med så många gäster. Hur många var ni på ert bröllop?

  • Lajsan

    Vi hade 2 st långbord stående så folk kunde ta från 4 håll, det gjorde att det inte tog så lång tid innan alla fått mat.

    Vi hade handlat ungefär hälften av maten själva och sen handlade cateringen resten, men dom tillagade och lade upp det på borden, vi betalade ca 15000:- för den maten och personal. Tårtan köpte vi utöver detta.

  • Humlanhubbe

    Ok..Vi hade två personal på ca 45 gäster som serverade Oss som brudpar,roddade hela buffén,dekorerade klart lokalen innan alla kom dit på em och såg till att alla hade dricka under kvällen,samt skötte baren och vickningen.
    Vi hade en italiensk inspirerad buffé,hur lyckat som helst o vänner o familj pratar fortfarande om maten,det är kul !Det hela var upplagt på 2 bord ihopställda till en kvadrat(180x80 bord) och gästerna tog mat från 2 håll.
    Efter maten var det aktiviteter för oss utomhus och då förbereddes det för tårta o kaffe inne.Sen på natten var det vickning (men då var inte vi där )!SEN efter den åkte personalen hem.
    Jag mailar dig gärna våra rätter så du får lite mer inspiration?!
    Lycka till!

  • lovemorilee

    Humlsnhubbe: Låter ju precis som
    vi har tänkt ju ... Kvadratiskt bord har vi tänkt också. Jag vill att buffe´n ska se riktigt inbjudande och riklig ut... Tänker föröka duka i olika nivåer oxå för att få lite höjd. Hur gjorde ni? Du får hemskt gärna maila mej dina rätter. Jag behöver massor med inspiration .... TACK!

  • lovemorilee

    Humlanhubbe: Glömde ju fråga om ni caterade eller lagade själva?

Svar på tråden Ni med buffé...