Inlägg från: lovemorilee |Visa alla inlägg
  • lovemorilee

Ni med buffé...

... Här får ni gärna lämna alla tips och ideér som ni kan dela av er med! Jag vill veta allt! Planerar bröllop med ca 90 gäster och det är många funderingar, ojojoj... (för många???). Kanske något italiensk inspirerat...

Hur löste ni det till exempel med personal? Hyrde ni från cateringfirman eller ordnade ni egen? Funderar även på hur dyrt just personalkostnaden kan bli. Stannar personalen bara och fixar med själva buffén eller fixar de även med disk mm.
    Hur många timmar hyrde ni personal och vad kostade det?
    Hur mycker personal tror ni man behöver till ett buffébröllop på ca 90 gäster?

Många frågor men jag skulle bli superglad om ni vill ge mig alla tips o ideér för ett lyckat buffébröllop!!
    /Jessica

• Svar på tråden Ni med buffé...
  • lovemorilee

Lajsan: Hade ni gjort något av maten själva eller fixade cateringfirman allt? Nyfiken på vad det kostade totalt med det du räknade upp? Vi funderar på att ha det mesta av drickat på bordet i mitten och utse dryckesansvariga vid varje bord.

Taha: Ja, det gade vi nog också tänkt faktiskt. Köer är inte kul!! Funderar på att ha runda bord med 8 pers på varje. Sedan får de ta mat bordsvis. Tror inte det skulle funka annars med så många gäster. Hur många var ni på ert bröllop?

• lovemorilee

Humlsnhubbe: Låter ju precis som
    vi har tänkt ju ... Kvadratiskt bord har vi tänkt också. Jag vill att buffe´n ska se riktigt inbjudande och riklig ut... Tänker föröka duka i olika nivåer oxå för att få lite höjd. Hur gjorde ni? Du får hemskt gärna maila mej dina rätter. Jag behöver massor med inspiration .... TACK!

• lovemorilee

Humlanhubbe: Glömde ju fråga om ni caterade eller lagade själva?

Svar på tråden Ni med buffé...