Inlägg från: vilja76 |Visa alla inlägg
  • vilja76

Maj 2009 :-)

Hoppas in här om det går bra?? Pingstafton 2009 gifter vi oss i Sthlms skärgård.

• vilja76
    LillEm skrev 2008-10-19 19:14:44 följande:
    Fröken Sjunfors: En jaquette är en lite finare och längre kavaj,se denna sida www.steensherrmode.se
    Älskar jaquette Det ska min karl ha!
  • vilja76

Jag har också en klänning från Lilly Bild finns i mitt galleri.

• vilja76
    Arla79 skrev 2008-10-24 18:58:17 följande:
    Hur har ni tänkt göra med tårta, ni som ska ha tårta till kaffet? Ska ni ha en vanlig traditionell vit våningstårta eller kör ni vanliga prinsesstårtor på tårtställning eller hur gör ni?
    Chokladmousse tårta på ställning blir det här
  • vilja76
    Ragnelutta skrev 2008-10-26 14:14:29 följande:
    Nu är inbjudningskorten äntligen färdiga! Har lagt ut bild i galleriet. Glömde dock fota innan jag band ihop dom, dessutom ser färgen svart ut i motljuset fastän den är skogsgrön Ett långt varmt bad väntar som belöning.
    FINA!!!
  • vilja76
    Nasoleh skrev 2008-10-28 22:11:32 följande:
    Om det lugnar någon, så har jag inte bokat mer än kyrka och lokal (lokalen är inkl mat och boende). Köpt klänning. Det är allt. Letar fotograf, men har inte boka ännu. Och om sanningen ska fram så vet jag inte om jag är helt nöjd med klänningen. Jag menar, den är jättefin, men är det verkligen just en sån jag vill ha? Aja, jag har alltid svårt att bestämma mig. Om allt. En under att vi ska gifta oss kan man säga På tal om fotograf, vad har ni hittat för priser och vad ingår? Det är ju väldigt olika vad de erbjuder i sina paket, tycker jag.
    Vi har bokat www.lindisima.se. Kostar lite men hennes bilder är fantastiska och hon är super trevlig
  • vilja76
    missbilly skrev 2008-10-29 10:16:43 följande:
    Känner mig oxå lite stressad över att jag inte har mycket alls planerat.Har bokat kyrka men nu velar vi om vi ska ha den eller en annan vi tycker mycket om. Lokal typ bestämd men jag tror inte vi kommer få plats har börjat köpa på mig lite dekorationer men det är allt...En kompis ska hjälpa med inbjudningar men har ingen aning om hur de ska se ut. Vilja76: Jätte fina kort på hennes sida!! hur mycket får ni betala och för hur länge?
    Visst är hon duktig!!!?? Hon ska fota vigseln och lite runt den + en serie efteråt (tot 2,5 timmar) och det betalar vi 8900 kr för. Värt varenda öre eftersom hon så bra! Hon har nog höjt priserna lite nu men eftersom vi bokade för evigheter sedan så fick vi priset som gällde då.
  • vilja76
    Ragnelutta skrev 2008-10-29 16:59:28 följande:
    Vilja76: Hon verkar superduktig! Kommer att bli toppenbra det där
    Hoppas det
  • vilja76
    Nasoleh skrev 2008-10-31 21:43:08 följande:
    Ang klänning, jag hade ju tänkt att beställa från kina men köpte ju en efter att ha provat. För massa pengar. 6900 kr, plus att ändringar kommer kosta ca 1500-2000 kr. hutlöst. försöker inte tänka på det. Sedan vet jag inte om jag valt helt rätt heller såhär i eferhand, det finns ju så många fina klänningar.Men min blivande tyckte att den var värd varenda krona, för den satt så bra. Men usch vad mkt pengar. Hoppas kunna sälja den efteråt i alla fall.Beställt ringar- vad kul! Vart fick du det bra priset, kärleken f o s?Kram på er!
    Tycker inte allt att det är hutlöst, min kostade 6600 och det tycktejag var ett bra pris efter att ha letat runt i klänningsdjungeln Sjöja och underkjol fick jag med gratis. Sen blir den såklart dyrare eftersom en massa ändrinar måste göras.

Våra ringar kostade däremot massor med det försöker jag helt enkelt inte tänka på
  • vilja76
    emmlin skrev 2008-11-15 18:23:32 följande:
    jag misstänker att det är den silvergråa som jag oxå har tittat på till mina tjejer, den var superfin
    Finns en liknade på H&M som vi köpt till vår tjej
  • vilja76

När vi gifter oss så har vi varit tillsammans i nästan 6,5 år.

Ring, klänning, lokal, fotograf, catering, övernattning är klart. Gästlistan är så gott som klar och jag har precis nu börjat att kika på lite dekorationer.

• vilja76
    MrsWindh skrev 2008-11-27 08:32:31 följande:
    Grattis till er som valt datum 29/5 eller 30/5. Då brukar det nämligen alltid vara fint väder! Jag fyller (30)år den 29/5 och endast 3 ggr har det varit regn!!! Så oddsen talar för en solig och varm dag! /A
    Låter bra!!!!
  • vilja76

Hej! Hoppas att alla har det bra. Det var ett tag sen jag kikade in och har en massa läsande att ta igen.

Idag har jag äntligen bestämt hur inbjudningskorten ska se ut och har gjort mitt första testkort, är SÅ nöjd Det blir mycket enkelt, endast ett papper, sidenband och ett dekorationshjärta i silver. Låter kanske inte så fint men det blev riktigt bra och enkelt!

• vilja76
    Tizia skrev 2008-12-06 12:41:45 följande:
    Nu har jag äntligen lyckats vara lite teknisk och lagt in en bild på min klänning om det e ngn som e nyfiken =)
    FIN!!!
  • vilja76

Vi kommer att ha bådas namn. Han tar mitt som mellannamn och jag hans som efternamn. Egentligen går detta inte men det finns ett kryphål i lagen som gör det möjligt, det blir bara lite krångligare och till en början måste vi ange att vi behåller våra respektive efternamn. Enda kruxet är att om vi får ett till barn så kan hon/han inte få mitt som mellannamn. Men detta spelar ingen roll för oss eftersom vi är KLARA med den biten

• vilja76

Kan kanske tillägga att jag har ett utländskt namn och han ett rätt vanligt svenskt namn.

• vilja76
    LillEm skrev 2008-12-11 08:36:14 följande:
    Vilken smart idé! Jag hoppas att du förstår att jag inte menade att utländska namn är sämre . Jag tycker bara att son-namnen har fått stämpeln som tråkiga och alltför vanliga.Ha det bra/ LillEm
    Nä, det har aldrig ens slagit mig att du skulle ha menat ngt sånt Skrev vad det var för sorts namn eftersom alla andra verkar ha gjort det.... Ha en bra dag!
  • vilja76

Jag tycker oxå att sson-namnen har fått en tråkstämpel alldeles i onödan, det är fina namn

• vilja76
    Tindragull skrev 2008-12-24 03:03:06 följande:
    Får man vara med här? Planerar att dra sambon till prästen den 9/5.
    Välkommen!
  • vilja76

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist