Maj 2009 :-)
Får jag hänga på? Min sambo och jag ska gifta oss den 23/5 2009
Får jag hänga på? Min sambo och jag ska gifta oss den 23/5 2009
Hej igen...
Jag tittade in till er för ett tag sen, kanske en vecka sen, men har inte hunnit vara inne någonting sedan dess, så jag tar allt från början Jag heter Malin och gifter mig med min kära sambo den 23/5 -09 och hänger gärna på här! Det känns lite overkligt än så länge eftersom vi inte hunnit så långt i vår planering. Under helgen var vi dock och kollade på ringar, och jag köpte lite inbjudningskorts-pyssel, så nu känns det liite mer verkligt
Shit, jag sitter här och klurar på formuleringar till inbjudningskorten... Några tips?
Tack för tips om hur man kan skriva i inbjudan. Gillade skarpt uttrycket "växla ringar", kanske snor det
Vilja, det låter jättefint tycker jag!
Vi ska utforma varsitt exempel på inbjudan och sen jämföra, men på mitt exempel så kommer jag bara att ha förnamnen. Jag tycker personligen att det ser ledigare och trevligare ut.
Åh vad vacker love4life
Arla79, så det finns särskilda bröllopstidningar? Det ska jag kolla efter nästa gång jag handlar!
Jag tycker personligen att efternamnet "ska" visa varifrån man härrör och jag skulle aldrig vilja hitta på ett namn eller ta ett gammalt släktnamn. Jag vill liksom följa vårt släktled. Dessutom så är jag gammaldags av mig på det sättet att jag vill ta sambons efternamn. Men det är ju jag det Ibland känns det som att "alla" vill ha så udda namn och att det bara är jag (vi) som resonerar så här
Men missbilly, kan du inte ha båda namnen?
Vad kul att det går så mycket framåt för alla. Här känns det som att vi står och stampar på samma ställe...
Välkommen Tindra!
Hemlig 2009: Grattis!
Förstagångsbrud: Nej men oj... Vad knasigt det låter med sminkningen! Bra att du har lite idéer på hur du vill sminka. Själv sminkar jag mig i stort sett aldrig, så till bröllopet vill jag låta ett proffs sköta den saken
Inbjudningskort
Vi har fått motorstopp! Vi vet ungefär hur de ska se ut och hur texten ska vara utformad, men vill inte skriva hela inbjudan för hand, utan vill ha datorskrift... Men hur får man in det i korten?
Gällande klänningar så börjar det dock röra på sig lite. Ska kanske-kanske-kanske ha min farmors gamla, men då göra om den en del. Det skulle kännas roligt eftersom jag står rätt nära min farmor och tycker väldigt mycket om henne, och den sitter perfekt. Det är bara det att det inte riktigt är vad jag hade tänkt mig... Den har nämligen en vit underklänning och sedan ett slags spetstyg över det... Jag hade egentligen tänkt en slät brudklänning, men jag har hittat en fin med spets på nätet... så det kanske skulle funka ändå, fast med lite ändrigar då.. Hm, så svårt!
Vi har just suttit och kollat lite på detta med alkoholen nu ikväll faktiskt. Det blir 315 glas öl/vin/cider, 90 glas avec, 231 glas alkoholfritt samt en himla massa läsk... På ett ungefär! Vi har ännu inte räknat ut vad det kan tänkas gå på, men jag hoppas att det inte blir så mycket eftersom vi köper i Tyskland... Vi ska sätta oss på torsdag igen och räkna närmare på budgeten. Ni som har handlat i Tyskland, kommer ni ihåg ungefär hur mycket alkoholen kostade där?
Vi ska bjuda på dryck efter middagen också, men sambon vill begränsa det till max 3 öl/cider/vinglas per person... Jag tror att det är för lite, vad tror ni? Iofs finns det väl också de som inte dricker något mer efter maten alls. Hur mycket alkohol räknar ni med att gästerna dricker per person, efter middagen?
Har äntligen handlat lite mer pyssel till inbjudningskorten och har nu gjort en prototyp som det antagligen kommer att bli... Så ska bara in och handla mer grejer och sen starta masstillverkningen
Sen ska vi också lämna in farmors gamla klänning på kemtvätt (den har ju ändå legat i över 50 år i en källare) nästa vecka, och se hur den ser ut då... Sen ska mamma sy om den en del.
Så det börjar äntligen hända lite grejer, hurra!
Förresten, sambon höll på att få spader när han såg vad det kostar att få håret gjort... ca 750 kr/tim, och så tar det ca 2-3 tim... Och det är ju helt sant, det är vansinnigt egentligen. Ni som ska ha diadem/tiara, fixar ni det själva eller går ni till frisör?
Tack Tindragull för länken! Kan fota prototypen och lägga in i galleriet sen!
Den här tråden går ju ut i morgon... Någon som känner sig manad att göra en ny? Tänkte kopiera den seanste listan i trådstarten och skriva in mig själv, och om det är någon mer som inte är inskriven så kan ju den skriva in sig innan vi startar en ny tråd!
2/5
förstagångsbrud
Tx2
9/5
anja1661
ElinPierre
montpellier
soon and very soon
16/5
artist
Kärleken förde oss samman
Havsro