Inlägg från: Nasoleh |Visa alla inlägg
  • Nasoleh

Maj 2009 :-)

hej på er!

Får jag vara med på ett hörn? Vi bokade in 2 maj som vårt datum förra veckan, så nu gäller det att rivstarta med planering. Bokat kyrka och festlokal, köpt klänning det är vad som hände förra veckan.. Så bara resten kvar...

• Nasoleh

Och på tal om färgtema så blir det rött och vitt, eftersom min klänning har de färgerna.

• Nasoleh

Ja, tur att min klänning så att säga väljer färgen åt oss, annars hade jag haft svårt att bestämma mig också tror jag. Har svårt för att bestämma mig om saker över huvudtaget, så ett mirakel att jag tog tre stora beslut förra veckan!

Ang klänning, jag råkade ju köpa i fredags. Hade också tänkt beställa från kina, sedan när jag gått ner några kilo, men kom ju hem med en istället då..
    Om man köper en med snörning i ryggen gör det inget om man går upp eller ner lite, för man justerar bara i hur hårt man drar där. Jättebra! Och det sitter jättesnyggt! Magen bara försvann! Och för er som också har liten mage: korsettliv kombinerat med snörning i ryggen gör verkligen underverk! Lilla bebismagen som sitter kvar vill ja ju inte visa upp, konsigt, dottern min fyller snart 2...

• Nasoleh

emmlin: Min klänning är en sincerity bridal style 3331, det är bara att googla så kommer den fram.
    Det är när du provar klänning du fastnar för nån, den som sitter bra och smickrar din figur, den fastnar du nog för... Jag hade egentligen en helt annan som favorit efter att ha kollat på bilder på nätet, men förstog snart att den är jättevacker, men inte på mig.

Kärleken förde oss samman: vad har du valt för modell?

• Nasoleh

Om det lugnar någon, så har jag inte bokat mer än kyrka och lokal (lokalen är inkl mat och boende). Köpt klänning. Det är allt.
    Letar fotograf, men har inte boka ännu.
    Och om sanningen ska fram så vet jag inte om jag är helt nöjd med klänningen. Jag menar, den är jättefin, men är det verkligen just en sån jag vill ha? Aja, jag har alltid svårt att bestämma mig. Om allt. En under att vi ska gifta oss kan man säga

På tal om fotograf, vad har ni hittat för priser och vad ingår? Det är ju väldigt olika vad de erbjuder i sina paket, tycker jag.

• Nasoleh

Ang klänning, jag hade ju tänkt att beställa från kina men köpte ju en efter att ha provat. För massa pengar. 6900 kr, plus att ändringar kommer kosta ca 1500-2000 kr. hutlöst. försöker inte tänka på det. Sedan vet jag inte om jag valt helt rätt heller såhär i eferhand, det finns ju så många fina klänningar.
    Men min blivande tyckte att den var värd varenda krona, för den satt så bra.
    Men usch vad mkt pengar. Hoppas kunna sälja den efteråt i alla fall.

Beställt ringar- vad kul! Vart fick du det bra priset, kärleken f o s?

Kram på er!

• Nasoleh

Ok, den webbadressen har jag redan antecknat som tips från ett annat håll!

Byter genast kanal för att kolla på 3an!

• Nasoleh

Nä i sammanhanget är min klänning inte svindyr ( den var på rea dessutom )
    Men att lägga så mkt pengar på en klänning jag ska ha en dag, det hade jag inte tänkt. Man kan ju beställa från kina tex. Men jag håller fast vid tanken att jag kan sälja den efter helt enkelt.

Ni blev erbjudna lite på köper med klänningarna, det var ju bra. Inget extra när jag köpte inte...
    Jag håller på att leta efter underkjol på nätet, och en liten väska köpte jag förra veckan. Slöja vet jag inte om jag ska ha eller ej, men jag tror det.

• Nasoleh

soon and very soon: nu ligger det en bild i mitt galleri.
    Elsi: Gbg trakten var det här också, så kan inte hjälpa dig där.

Jobb hela helgen här med, men äntligen söndag, imorgon ledig

• Nasoleh

Hej på er!
    Ni har verkligen varit aktiva i tråden idag
    Välkomna ni som tillkommit i vår tråd! Båda hade också samma datum som vi har, 2 maj!? Kul!

Ang klänningen (Ragnelutta var det väl som frågade?), det är den med rött i som jag har hängande här hemma.

Låter mumsigt med era menyer. Vi har också kikar på menyer och det lutar åt trerätters:

Förrätt: Räk och lax terrine med örter och senapssås
    Varmrätt: Helstekt fläskytterfile´ med smak av lime och chili, severas med stompad potatis och tomatvinegrett.
    Efterrätt: Pannacotta med säsongens bär.

Hur låter det tycker ni?

Kram på er!

• Nasoleh

Här är det jag som planerar i stort sett allt och så kollar jag av vad han tycker innan vi bokar eller bestämmer något. Jag har mer tid över för detta än honom, så inte så konstigt.

Och för hans del hade ett enkelt bröllop med bara familjen funkat bra, eller rest till varmare breddgrader och gift oss där eller vad som helst. Bara vi blir gifta. Men eftersom han vet att dagen är viktig för mig, och låter han mig bestämma när var och hur, så har han åsikter om detaljer som mat mm.

• Nasoleh

Tizia: 10 meter är ju ingen sträcka att tala om, så jag tycker det verkar vara ett bra upplägg. Klart om det skulle ösregna så kanske någon tvekar, men det klart det inte kan regna hela tiden, förrsten ska inte hela Maj bli en varm och solig månad 2009

• Nasoleh

JA, baren ska ju givetvis vara därute, den drar ju alltid folk
    Du hade ju svaret själv!

• Nasoleh

FruLjungberg: Hoppas, hoppas att ni får glädjande besked imorgon!

• Nasoleh

Nalle Puh40: vart åker ni? *nyfiken*

• Nasoleh

Letar lite låtar att ha som första dansen som gifta. En klassisk vals är inget för oss precis. Har funderat på om man ska göra det lite kul, och klippa in lite olika låtar( kolla youtube där finns massor av brudpar som dansar på alla möjliga vis, sök på " first dance wedding" tex).

Eller helt enkelt köra en vacker låt med passade text tex

• Nasoleh

Nu har jag just berättat för mina föräldrar, pappa fick tårar i ögonen... Mamma.. ja hon gråter ju jämt så det var ingen överraskning.

• Nasoleh

Välkommen linda!

Arla: nä säkert ingen hit att försöka prova klänningar med "huliganerna" med...

Vi har nu bokat fotograf! ännu ett steg i rätt riktning...

• Nasoleh

Vi har varit ihop i nästan 11 år när vi gifter oss. Herregud vad mkt! Men det är väl bara bröllopet kvar så att säga, villa barn, husdjur och 2 bilar har vi ju hunnit med att skaffa

Här är Kyrka, festlokal, brudklänning, fotograf klart, menyn är väl också klar. Gästlistan också. Det jag ska kolla på nu är frisör tror jag, får kolla runt lite priser tänkte jag.

Svar på tråden Maj 2009 :-)