Inlägg från: förstagångsbrud |Visa alla inlägg
  • förstagångsbrud

Maj 2009 :-)

19 år

• förstagångsbrud

I helgen har jag gjort en investering inför bröllopet (korta målet) och för hälsan (det längre målet), en crosstrainer! Nu ska jag träna kondition och bränna kalorier här hemma utan att behöva köra till gymmet (vilket inte funkar som livet ser ut just nu). Heja mig!!

• förstagångsbrud

Var har alla tagit vägen? Är ni ute och handlar julklappar eller?

• förstagångsbrud

Jag är faktiskt riktigt imponerad av mig själv, det kanske är nyhetens behag men jag har kört 20 minuter morgon och kväll sen jag köpte den... i lördags... =)

Men ingen träning i världen kan hindra mig från att baka julgodis, idag har jag gjort tre sockerkakor som ska in i frysen tills det närmar sig. Har börjat spåna på en handlelista för julgodiset som ska bakas.

Tittar på desgin Simon och Thomas nu, vilken häftig ljusstake de har gjort!!! En sån skulle jag kunna tänka mig på bordet vid bröllopsfesten.

• förstagångsbrud

fröken sjunfors: Jag köpte den på Intersport, 3800:- kostade den. Jag slog till på en lite dyrare variant, men den var mycket mycket bättre än de billigare som jag provade. Längre steg (=bättre träning) och bra möjlighet att reglera motståndet. Det finns 1-7 i motstånd och igår vred jag upp till 4 och kunde knappt trampa runt! Snacka om att vara ur form!!!

Men det är en väldigt behaglig träning, det är ju som att springa utan de hårda slagen mot knäna och så tränar det armarna samtidigt om man är duktig och håller i handtagen.

• förstagångsbrud

Nu har jag ringt och bokat vigseln!!! Har pratat lite löst med vigselförättaren tidigare men nu vill jag ha det inbokat. Ihhhh!

• förstagångsbrud

Vet ni var jag kan hitta bra servetter, vill gärna ha lite lyxig känsla till ett vettigt pris. IKEA har ju tjocka tygservetter men jag vill helst ha helt vita servetter, utan den silvriga kanten...

Riktiga linneservetter är på tok för dyra och jag har inte tid att sy 60 st :)

• förstagångsbrud

Hej,
    Vi har berättat för släkten nu vid jul, inte så mycket reaktioner men det hade jag inte väntat mig heller... Den 29e ska vi titta på festlokalen, mäta och få en bild av hur vi ska inreda. På söndag ska jag köpa grejer till att göra inbjudningskorten. Kul att det börjar hända lite!

• förstagångsbrud

Herrejisses, jag var på Makeupstore idag för att provsminka inför bröllopet. Jag har lite tankar om att jag vill göra det själv för jag trivs bäst när det är jag själv så har sminkat mig, men jag bheöver lite goda råd och nya idéer då jag nästan aldrig sminkar mig längre.

Det blev en total katastrof, grön ögonskugga (brukar inte brudsminkning se naturlig ut???) och knallrosa, väldigt markerade läppar. Hallå!! Jag kände mig så fånig och spacklad när jag såg mig i spegeln så jag sprang därifrån. Det var hemskt jobbigt att bli sminkad så skarpt och jag är förvånad över att de gör det när man säger att det är inför ett bröllop.

• förstagångsbrud

Tja, tips och tips... Jag tycker inte jag fick några värdefulla tips över huvudtaget. Hon använde säkert fem olika produkter för att göra underlaget och när jag frågade om jag kunde köpa några av dem nu sa hon nej då jag är mer solbränd då. Jag förstår att man behöver många olika produkter för att göra ett tip top jobb, men om jag säger att jag aldrig sminkar mig och att jag vill sminka mig själv på bröllopet, då kunde hon väl gjort en enklare sminkning. Ni som sminkar er dagligen, har ni flera olika foundations, puder, concealers, highlighters och allt vad det heter?!

Jag köpte iallafall till slut en kombinerad foundation/puder, en två i ett grej som jag kan ha som underlag. Jag har också beställt prover från everyday minerals så att jag kan göra lite olika blandningar för att dölja röda fläckar och blåa partier.

Och det blir INGEN grön ögonskugga på mig :)

• förstagångsbrud

Jag vet inte riktigt hur inbjudningskorten ska se ut än. Det jag vet är att jag ska göra dem själv, skriva för hand och klistra på blommor/figurer på inbjudningarna. Får se lite vad som finns i affären i scrapbooking-väg. En kompis som är duktig på att pyssla ska hjälpa mig.

Tindragull skrev 2008-12-27 11:02:37 följande:
    Roligt när det händer lite!Vi ska kolla lokalen i början på året. Köpa grejer till inbjudningskorten ska jag göra efter nyår. Får nämligen hem lite grejer då som jag kan använda och då vet jag vad jag behöver köpa.Hur ska dina inbjudningskort se ut?
  • förstagångsbrud

Ikväll har jag, svärmor och svägerskan varit och tittat och mätt upp festlokalen. Det var jättekul att vara där igen! Nu är den stora utmaningen att fundera ut en lämplig grundmöblering, men det beror ju såklart på hur många som kommer att tacka ja osv. vi vet fortfarande inte riktigt hur många vi vill bjuda...

• förstagångsbrud

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5