Inlägg från: Ragnelutta |Visa alla inlägg
  • Ragnelutta

Maj 2009 :-)

Sweetsun: Den bilen lär bli kalas!

• Ragnelutta

Fröken Sjunfors: Ja skam den som ger sig! Får du en pysslings hjälp så bör det fungera!

Jag och sambon försökte oss nyss på att skriva ut våra kalasfina inbjudningskort. Texten skulle skivas ut på ett supersnyggt rispapper... Skrivaren knöcklade ihop hälften och massakrerade den andra hälften av de svindyra papperen *vansinnig*.

Åh vill också på tårtprovning!

• Ragnelutta

Tx2: Vi testade det redan från början utan kalasframgång. Jag fick kanske ut strax under hälften av papperen så det blir till att köpa på sig betydligt fler för jag ger mig ALDRIG *envis som synden*.

FruLjungberg: Jag gillar klänning numero 1 samt den sista bäst. Vi har faktiskt liiite likheter du och jag Jag och sambon har också en liten (han är fyra månader snart), vi försöker också skaffa en till just nu! Vi gifter oss i maj, och flyttar i mitten av november!!

Jag tänker dock inte sova separat från min älskling. Sover så illa utan honom och det vill jag inte göra dagen före bröllopet.

LillEm: Låter superfint att gifta sig på Borgholms slott!

• Ragnelutta

Ja barnfrågan har jag också varit lite orolig för. Vi måste ju ha vår lillplutt med då alla vi känner (som kan tänkas passa honom) är på bröllopet. Känns lite pinigt att de andra inte får ta med sina. Vi har dock ett legitimt skäl, alla får inte plats i kapellet om dom tar med sina små.

• Ragnelutta

Ni har naturligtvis rätt men det känns ändå lite knas.

Idag ska det vara en visning på min lägenhet. Den måste ju säljas inför husflytten. Känner mig lätt stressad inför städningen :-/

Har ni börjat kika på eventuell brudbukett?

• Ragnelutta

Jag vill nog också ha något lite enklare. Eventuellt skippar jag buketten helt och går på en crosage så att jag slipper bära på något.

Det är kul om man kan engagera sina vänner i bröllopet! Blir mer speciellt på så vis.

• Ragnelutta

Vad kommer det sig att ni här liksom mig har valt just maj som giftasmånad? *nyfiken*

• Ragnelutta

Det är min och sambons minnesdag då! Tänkte att det vore kul att fira dagen vi träffades och bröllopsdagen samtidigt

• Ragnelutta

Vi ska nog använda satinpåsar istället för presentaskar då presentaskarna tenderar att vara lite små :-/

• Ragnelutta

Nä tycker inte att det är en onödig kostnad, känns kul att ge gästerna ett tack för att dom ville dela vår dag.

Det blir inte speciellt dyrt heller. 3 kr per påse och sedan något att fylla dom med. Har inte bestämt vad ännu.

Svar på tråden Maj 2009 :-)