Inlägg från: Hemlig2009 |Visa alla inlägg
  • Hemlig2009

Maj 2009 :-)

Ja, där hittar jag mycket fint! Men de har så få återförsäljare. Men helt klart något att kolla upp mer noggrannt.

• Hemlig2009

Nu har vi beställt våra ringar!!!

Soon and very soon, ska definitivt kolla upp dina länkar, tack!

• Hemlig2009

Jag tror jag har hittat en klänning! Det hela hänger på att jag då beställer den från Kina, det känns fortfarande lite främmande att göra men jag tänker inte betala ordninarie pris...

Har varit och provat fler klänningar så jag vet nu vad jag letar efter. Ska ändå ut två vändor till, kan ju hända att man springer på en prisvärd klänning.

www.maggiesottero.com/dress.aspx&style=A612

Utan släp har jag tänkt mig.

• Hemlig2009

Vi har beställt vigselring men det är bara för att vi då beställde våra förlovningsringar. Om en månad är de klara!

Tack för all uppmuntran om klänning! Nu känner jag mig iaf inte stressad över att jag inte kunde hitta någon.

• Hemlig2009

Tx2, ja jag har kikat på KIK's klänningar i tidnignar och på nätet, kruxet är att de har så få återförsäljare! Men du har helt rätt, tror säkert jag skulle kunna hitta en jag tycker om i deras sortiment.

• Hemlig2009

Jag funderar också på att beställa en stämpel, men min sambo måste vara med och bestämma vilket alternativ som vi ska ha. Jag vet nog vilket jag tycker...

Sedan vill jag göra ett par inbjudningskort till våra föräldrar och syskon så de slipper få allt som en överaskning 3 månader innan bröllopet, läste i en annan tråd att det inte är snällt.

• Hemlig2009

Eftersom maj inte är högsäsong så kommer vi inte skicka ut våra förrän i mitten på februari är det tänkt. Tror inte vi behöver stressa.

• Hemlig2009

Jag menar högsäsong när det gäller semester. Och än så länge har jag inte blivit bjuden på ett enda bröllop i pingst även om det är en vanlig bröllopshelg.

Så mitten på januari räcker alldels säkert.

• Hemlig2009

Skatteverket:

Exempel 2:
    Du heter Andersson. Din mor hette Olsson som ogift. Du kan byta till Olsson.

Förutsättning för bytet är att du inte redan gjort ett sådant byte någon gång efter det att du fyllt 18 år. En anmälan om namnändring ska vara skriftlig och göras till ditt skattekontor.

Om du redan ändrat namn efter fyllda 18 år eller om du burit din makes namn får du ansöka om namnändring hos Patent- och registreringsverket, PRV.
    PRV's webbplats

När anmälan blivit godkänd kommer ett registerutdrag att skickas till dig. Namnet kommer sedan att lämnas till många andra myndigheter och företag.

• Hemlig2009

Inte när det gäller ens föräldrars namn, låter konsigt i så fall.

• Hemlig2009

Men ring Skatteverket och fråga? Då får ni ju ett klart besked om hur ni ska göra. Eller det kanske ni har gjort redan?

• Hemlig2009

Ja, här har det också varit stilla. Men igår hände det grejer!

Jag fick hem min tiara, fick tygprover från Kina, fick min beställda stämpel med vår "logga" OCH vi betalade våra ringar som nu är färdiga och redo att träs på någon gång under nästa vecka. Iiihhhhh!

Klänning är mitt gissel också, fortfarande! Men jag såg ett ljus i tunneln när jag återigen tittade in på KIKs hemsida. Ibland måste man titta flera gånger och nu såg jag både kjolar och toppar jag kan tänka mig, de flesta verkar dessutom vara i thaisiden som jag tycker så mycket om. Så nu ska det provas! Kan nog åka till Sthlm någon gång i mellandagarna och sedan kan jag ta mig till både Gbg och Malmö från staden där jag bor.

• Hemlig2009

Kommer ha det som ser bäst ut. I mitt huvud har jag tänkt först förlovningsring och sedan vigselring, men har fått höra att de ringarna jag ska ha så är den snyggaste kombinationen tvärtom. Så jag kanske gör en varannan-dag-variant. Spelar mig inte så stor roll. Vill inte ha enstenringen som förlovningsring.

• Hemlig2009

Nej, när jag bokade kyrkan så sa de inget iaf. Kan jag inte tänka mig.

• Hemlig2009

Och jag hoppas att jag snart har slut på mina klänningsbekymmer.

Ska prova idag en gång till på ett ställe som då förhoppningsvis fått in 2009 års modeller. Men imorgon ska jag prova KIK-klänningar. Vet att jag fått tips om det här innan när jag förklarat min drömklänning och nu ska jag ta mig till en butik. Mina förväntningar är dessvärre väldigt höga! Risk för besvikelse alltså...

• Hemlig2009

Ja!!! Jag hittade en klänning idag! Kände mig precis så speciell som jag önskade, ville inte ta av den! Yes!

• Hemlig2009

Den jag hittade var inte alls den typen av klänningar jag tittat på nätet. Så ett tips är andå att gå ut och prova. Man kan bli mycket förvånad.

• Hemlig2009

Ja, jag menar att du ska beställa från Kina men kanske kolla runt så modellen är rätt.

Jag hade väldigt svårt att hitta en klänning eftersom jag gjort denna resan tidigare (tyvärr). Och jag hade då en klänning med drapering och "öppen kjol", dvs exakt sån typ som är poppis nu. Så min sambo sa att "finns det bara en enda klänning du känner dig fin i så är den ju billigast". 6900 kr + ev. 300 kr för ändringar som behövs blir det nu. Jag vet ju hur det ska kännas när man hittar den rätta klänningen, och jag ville inte missa den känslan nu. Hade nästan gett upp men så fanns den där!

• Hemlig2009

Vi är nu förlovade! Har berättat för familjen och för närmsta släkten. Väldigt fina och positiva reaktioner, känns jättekul!

• Hemlig2009

Tack så mycket för gratulationerna! Befinner mig i lyckorus. Tittar på både min och min sambos ring med jämna mellanrum.

Min syster har melerade ögon och blev sminkad i grönt och lila, inte så illa som det låter då färgerna var mer åt grågrön och grålila. Superfin och lite tuffare än vanlig "naturlig" make tycker jag!

Svar på tråden Maj 2009 :-)