Samos?
Någon som varit på Samos?
Vill höra allt! Negativt och positivt etc!
Någon som varit på Samos?
Vill höra allt! Negativt och positivt etc!
ingen som varit där?
Jag och min man var där 2001, så det är ett tag sen... Men vi trivdes väldigt bra, är en jättemysig ö. Har även andra familjemedlemmar som varit där rätt nyligen och tycker väldigt mycket om ön. Den södra delen av ön är mysigast o finast, kommer inte ihåg orterna bara... Det enda som var lite minus är att flygplatsen och landningsbanan inte är de största...
Har varit på Samos tre gånger, två ggr som barn och en gång med min blivande för typ fyra år sedan. Alla gångerna i den mysiga byn Pythagorion. Kan verkligen rekommendera den ön! Visserligen stenstrand i byn, men en himla mysig hamnpromenad om kvällarna. Om ni åker dit får ni inte missa att äta Four seasons pizza på Four seasons, den är grym! Hyr bil också och åk runt lite. Finns ett kloster med fantastisk utsikt. Samos stad däremot är mest avgaser och stora hotell, inte alls mysigt.
Vi funderar lite på Kokkari, hur är det där? Eller är Pythagorion bättre? Det verkar dock långt från hotellen in till stan om man väljer Pythagorion, det är det inte i Kokkari.
Pythagorion är en liten stad, Kokari är väl mera en utvecklad fiskeby.
Vi bodde första gången inne i staden P, och andra gången en bit utanför. Taxi eller moppe till eller från stranden spelar ju ingen roll eg., beroende på var tyngdpunkten på resan ligger, strand o hav, eller kvällsmys i staden.
Vill ni ha det lugnare så kanske Kokkari passar bättre.
Gör båtutflykter till olika stränder från Pythagorion stad med de tre roliga bröderna, om de fortfarande finns kvar i branschen.
Och hyr bil och utforska hela den mysiga ön.
Det är varmt där, och ibland skogsbränder. Bara ett stenkast från Turkiet med färja.
Vi vill mest mysa och sen åka över till Turkiet och ev till Patmos, på utflykter med Apollo.
Ving var nog den resebyrå som var först på plats på Samos.
Andra gången vi var där på Samos reste vi med Apollo, då var deras hotell en ren katastrof.
Hotellet var underbemannat och ägaren fanns i USA.
Damm överallt, och fågelskit på stolar och balkongbord, inkl halvblöta handdukar.
Vi lämnade då hotellet och bodde ett tag på Patmos.
Jag vet att Apollo kan vara fruktansvärda, men Ving har inga hotell i Kokkari. Dessutom har jag råkat ut för Ving när de varit dåliga också! Har även råkat ut för att Apollos hotell inte stämt med verkligheten, men då får man också reklamera..
Det finns ju mindre hotell inne i Pythagorion om man kan tänka sig att skippa lyx...
Ja, vi behöver inte lyx bara för det är vår bröllopsresa..
Men ingen som vet något om Kokkari?'