• bridesilly

Hur förnyar man sina löften?

Jag och min man vill en gång i tiden när vi varit gifta ett tag förnya våra löften. Men hur och vad gör man då? Vad kan man göra?

• Svar på tråden Hur förnyar man sina löften?
  • Lavendelflickan

Det är jag oxå nyfiken på!

Ingen som vet eller hört hur man gör? Ingen präst som är inne och läser som kan ge oss lite råd och tips?

Är det vanligt?

• JPerlestam

Detta vill jag också veta... Vi ska fira vår första bröllopsdag på ishotellet nästa år och skulle gärna vilja förnya löftena i iskyrkan.... =)

• Lillsnufflan

Man tar kontakt med en präst om man vill göra det i kyrkan och så kommer man gemensamt fram till hur man vill utforma det hela.

Annars kan man ju ordna en ceremoni själv, om man inte vill ha det religiöst. Be någon bekant säga något vackert, kanske läsa en dikt och be någon annan framföra en sång.

• Lavendelflickan

Är det någon här som förnyat sina löften eller känner någon som gjort det?

Hur gjorde ni.. eller era bekanta?

Maken och jag funderar på att åka till L.A och träffa Elvis :)

• bridesilly

Vi skulle vilja förnya våra löften bara i sällskap av ett par få vänner, bland annat min tärna. Gärna på en äng eller så

Är det samma som en vigsel, alltså att man gör samma saker eller är det en kortare eller helt annan verision?

• bridesilly

Ingen som har gjort detta och vill dela med sig om hur?

• Sebastiána

Det finns kanske någon präst på BT som kan svara. Gå in på tråden "Fråga prästen" och ställ frågan där. En präst som jobbat ett tag borde ha varit med om det någon gång i alla fall.

Nu är jag inte gift, och blir det kanske inte heller, men jag och min kille är båda inne på att OM vi gifter oss någon gång ska vi förnya löftena några år senare. Jag vet inte vilken tidsintervall som kan vara lämpligt, 10 år?

Jag tänker mig en mindre cermini i kyrkan där man får välsignelse av prästen och så att säga tackar varandra för de år som gått och lovar varandra trohet etc även i framtiden. Efteråt kan man ju antingen äta en trevlig middag på tu man hand eller ställa till med en större fest, det väljer man ju själv.

• Aleta

Jag är lite nyfiken på varför man förnyar sina löften.
    Fira kan man ju göra ändå. Löftena gäller ju för resten av livet liksom, det är ju inte så att man har glömt dem.

• bridesilly

Nej det är nog ingen som har glömt sina löften. Snarare är det en fin sak att göra som visar att man fortfarande älskar varandra och vill leva upp till de löftena man gav varandra när man gifte sig.

• Aleta

Ja, det låter onekligen romantiskt.
    Man gör det som en slags kärleksförklaring med andra ord?

• bridesilly

ja jag skulle tro att det är anledningen iaf. men ingen som har gjort det har ju svarat i tråden så jag kan ju inte garantera att det är därför

Aleta skrev 2008-10-08 08:03:56 följande:
    Ja, det låter onekligen romantiskt. Man gör det som en slags kärleksförklaring med andra ord?
  • Sebastiána

De som gjort det kanske inte hänger på BT direkt, de har ju varit gifta ett tag

Jag och min kille vill göra det för att så att säga fira vår kärlek. Det är lätt att ta varandra för givna när man varit tillsammans länge och vardagslivet gör allt till rutin på något sätt.

Det blir ett sätt att bekräfta att jo, vi älskar varandra fortfarande. Löftena håller visserligen livet ut, men de bryts ju ofta på grund av skilsmässa.

• bridesilly

Sant men det kan ju vara någon som är medlem sedan länge och funderar på att göra detta eller nyligen har gjort Tror det skulle vara romantiskt att göra detta. Känns ju nästan som att ha ett bröllop igen med samma älskade man

Svar på tråden Hur förnyar man sina löften?