Inlägg från: Saggezza |Visa alla inlägg
  • Saggezza

Fler som ska ha s k budgetbröllop

Jag och min m2b har inte den ekonomin så vi kan ha ett jättebröllop. Jag pluggar så vi har bara en riktig inkomst just nu.

Är det fler som inte kommer lägga ner mer än 10 000 - 20 000 (beroende på hur många gäster ni har)? Hur har ni planerat? Mat, festlokal, tärnor etc??

• Svar på tråden Fler som ska ha s k budgetbröllop
  • Saggezza
    Totoro skrev 2008-10-02 12:20:15 följande:
    Hej hoppVi tänker i samma banor. Och även om vi hade möjlighet vill vi inte att det ska behöva kosta en mindre förmögenhet. Än så länge har vi bara bokat lokal, så vi har inte kommit så långt men vi planerar för fullt för att få det och gå ihop
    Vad har ni satt för budget? Och hur ska ni göra med maten?

Vi tänkte ha buffé men jag vet inte riktigt hur vi ska göra med på- och avdukning av mat osv...
  • Saggezza
    Silla69 skrev 2008-10-02 12:28:26 följande:
    En vännina hade sitt brölop i trädgården, allt gick på 20.000krdet var väldigt vackert, romantiskt o god mat.Så visst ka du klara det med 20.000kr.10.000 kan du säkert med klara det på.
    Vi har satt en gräns på max 15 000 och då har vi en gästlista nu med ca 60 gäster. Jag vill inte känna mig snål men samtidigt så är 15 000 väldigt mycket pengar för oss just nu!
  • Saggezza
    Villnu skrev 2008-10-02 12:33:31 följande:
    Vi ska oxå försöka ha det så billigt det bara går. Än sä länge har jag köpt klänning för 2000 kr det som är bestämt fast inte bokat än är fotograf ca.800 kr. Lokalen vi tror vi ska boka är en bygdegård i skogen (typ) 650 kostar den. Och eftersom vi gifter oss i kyrkan är ju det gratis. Har inte bestämt vem som ska sjunga än dock...Ja ja det är ett tag kvar.
    Klänningen kommer faktiskt min mamma köpa *skäms* men jag ska ha två så jag köper troligen den andra (den andra kommer inte vara en bröllopsklänning utan någon mer praktiskt på festen) och bröllopsklänningen köper jag från sheshopping.