Inlägg från: Viccysixx |Visa alla inlägg
  • Viccysixx

Fler som ska ha s k budgetbröllop

Vi kommer nog max lägga 3000-5000 på bröllopet. Helst mindre :)

• Viccysixx
    älskarlivet skrev 2008-11-05 15:48:31 följande:
    Hur fixar ni det?
    Bakar själva, använder kläder som vi redan har, gratis lokal, stor släkt som hjälper till, ringar i rostfritt stål eller titan,o.s.v.
  • Viccysixx
    älskarlivet skrev 2008-11-05 15:59:15 följande:
    ok, men kommer ni inte ångra er, man gifter sig ju bara en gång i livet? Just att använda kläder man redan har och stål- eller titanringar??
    Nej jag tror inte vi kommer att ångra det eftersom vi kommer att ångra mer om vi skuldsätter oss. Jag kan bara ha titan eller stål eftersom jag är allergisk mot både guld och silver. Jag har dessutom en urläcker gotisk svart klänning i krossad sammet med snörning i ryggen o allt. Det är ju ändå bara EN enda dag det gäller. Det är viktigare för oss att ha råd med vardagen resten av livet
  • Viccysixx
    SweetSun skrev 2008-11-05 16:07:26 följande:
    viccysixx; Låter toppen att kunna ha de summorna!Om titan är "ni" så är det ju en självklarhet, snyggt är det också!Vi har våra släta förlovningsringar som vi kommer att putsa upp inför bröllopet, jag ska minska ner en släktring, men annars blir det inget nytt.Sambon kommer att ha kläder han ägt sen innan. Jag har köpt en ny klänning, men den kommer jag att kunna ha vid fler tillfällen sen.Jag har liksom aldrig fattat det att man köper en klänning för 7000kr och sen hänger in den i garderoben...
    Titan är jättesnyggt tycker jag med! Jo jag skulle aldrig lägga 1,5 månadshyra på en klänning som man bara har en dag. Det känns inte logiskt alls :)
  • Viccysixx
    älskarlivet skrev 2008-11-05 16:24:10 följande:
    Jo då förstår jag, vi kommer lägga en del på vårt bröllop, men inte överdrivet mycket mot andra, men vi har råd med det.. Jag har drömt om mitt bröllop sen jag var liten och nu har jag äntligen träffat mannen i mitt liv, så jag vill inte snåla heller!
    Nej jag hade helt ärligt velat kunna lägga mer på bröllopet. Man har väl tänkt en del sen man var en lliten flicka med. Jag förstår att man vill ha en perfekt dag, men alla kan ju inte lägga hur mycket som helst...det blir nog bra ändå. Det är ju liksom livet efter bröllopet som är det viktiga :)
  • Viccysixx

Nu har vi fått reda på att lokalen kostar 500:-, min kusin Teres gör brudbuketten som gåva, min lillasyster gör bröllopstårtan som gåva . Hehe det blir billigare än väntat :)

• Viccysixx
    Diz skrev 2008-11-13 15:35:53 följande:
    Var ska ni vara någonstans? *letar lokaler som en tok *
    Vi ska vara i en hembygdsgård utanför Ronneby. Jättestort, fullt utrustat med köksgrejor, diskmaskin, bord, stolar...det finns t.o.m. Tv-rum för barnen :)
  • Viccysixx

Just det ja, min äldsta mosters man är amatörfotograf och ska ta bröllopsbilderna gratis. Vi kommer att få det finaste som tavla (på sån där duk som är fastspikad på ram). Så där behövde vi inte betala nåt heller. Han fotade vår son när han döptes med och det blev jättebra!

• Viccysixx
    GrisRosa skrev 2008-11-05 20:36:10 följande:
    ha ha nu har jag sträck-läst hela tråden. Så intressant om hur man har olika budgetar. Själv funderar vi på gifta oss mitt på dagen o bjuda alla gäster(ca 80) på snittar(som släkt gör som gåva) o tårta(som vi gör själva). Sen bjuda närmaste familj (ca 14) på tre rättersmiddag på kvällen. klart man skulle kunna tänka sig fest i dagarna tre o hela baletten men pengar e ju pengar. Så tar jag mig en extra funderare så känns ett "enklare" bröllop mer vi.
    Det låter ju jättebra! Jag tycker också att enklare är mer vi, fast vissa saker hade jag gärna haft råd med..typ haft sin favoritartist som spelade på bröllopet hade varit Eufori samt Nirvana för mig :) Men jag tror inte att HIM hade kunnat ävenom jag haft råd...men drömma kan man ju!!
Svar på tråden Fler som ska ha s k budgetbröllop