Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Fler som ska ha s k budgetbröllop

Hur får ni ert bröllop att kosta så lite som 10-20 000?? Vi slösar inte, men kommer ändå upp i 75 000 inkl resa..

• älskarlivet

Men det är ju lång tid kvar till sommaren, inte behöver ni fråga om fasterns man vill vara präst redan nu?

Idefixen skrev 2008-11-04 09:49:50 följande:
    Gud va ja blir irriterad på min sambo!!! Han vägrar ringa å höra om hans fasters man kan viga oss i sommar.Igår sa han att han skulle GRUVA lite mer före han ringer!!Vänta nu, vaddå gruva, fråga ja.Näe, han vet inte va de va att gruva över, men så är de iaf.Har precis fått hem grejjerna till inbjudningskorten ja sku göra. Men nu har ja tappat lusten helt å hållet.Slängde kartongen med grejjerna under sängen, å där få dom ligga.Jä****a karl!!!!
  • älskarlivet

Ska ni inte gifta er i en kyrka om sambons fasters man ska viga er?

Ni kan väl ha datum att se fram emot ändå?

Idefixen skrev 2008-11-04 11:59:04 följande:
    Näe, de måste man ju inte. Men, de kan ju va bra å veta.För om han inte kan de, så måste vi lägga om planerna å hitta en kyrka å nån annan som kan viga oss. Och de kan ju va bra att boka i tid.Plus att ja faktiskt vill ha ett datum att se fram emot.
  • älskarlivet

Men ring själv och fråga honom då?

Idefixen skrev 2008-11-04 12:20:46 följande:
    Nej, kan han viga oss så blir de ute på gården vid sambons stuga i fjällen.Orkar inte dra dit nån annan präst, de är 5 mil från närmsta samhälle så.Så ifall han inte kan hittar vi på nå annat, då bli de nog som sagt i en kyrka.Klart man kan, men de är ju roligare ifall man vet att de verkligen blir av den dagen.
  • älskarlivet

Du kan väl ta reda på telefonnumret?
    Glöm bara inte bort din m2b i detta.. Det är lätt att man går upp i bröllopsplaneringen så att man glömmer varandra och varför man ska gifta sig!

Idefixen skrev 2008-11-04 12:29:31 följande:
    Ja, de kan ja ju göra. Om ja hade haft numret så.Typiskt att man ska måsta göra allt själv bara :P
  • älskarlivet

Men om ni ska gifta er i sommar är det ju ingen fara med korten heller, de behöver ju inte skickas ut förrän i mars!

Idefixen skrev 2008-11-04 12:49:13 följande:
    De är ingen risk att ja glömmer bort honom.Vi har inte så mycke att planera. De ska va väldigt litet å enkelt.Vill bara ha ett datum, så ja kan göra korten.Kan iofs gör dom färdiga, å sen skriva in datum å de.
  • älskarlivet

Hur fixar ni det?

Viccysixx skrev 2008-11-05 15:43:49 följande:
    Vi kommer nog max lägga 3000-5000 på bröllopet. Helst mindre :)
  • älskarlivet

ok, men kommer ni inte ångra er, man gifter sig ju bara en gång i livet? Just att använda kläder man redan har och stål- eller titanringar??

Viccysixx skrev 2008-11-05 15:56:31 följande:
    Bakar själva, använder kläder som vi redan har, gratis lokal, stor släkt som hjälper till, ringar i rostfritt stål eller titan,o.s.v.
  • älskarlivet

Jag kommer köpa min klänning för max 3-4000 och kommer sälja den efteråt.. Ev använder min sambo kostymen som han har sedan tidigare, det är inte riktigt bestämt än, så det är inte så att vi slösar en massa pengar..

SweetSun skrev 2008-11-05 16:07:26 följande:
    viccysixx; Låter toppen att kunna ha de summorna!Om titan är "ni" så är det ju en självklarhet, snyggt är det också!Vi har våra släta förlovningsringar som vi kommer att putsa upp inför bröllopet, jag ska minska ner en släktring, men annars blir det inget nytt.Sambon kommer att ha kläder han ägt sen innan. Jag har köpt en ny klänning, men den kommer jag att kunna ha vid fler tillfällen sen.Jag har liksom aldrig fattat det att man köper en klänning för 7000kr och sen hänger in den i garderoben...
  • älskarlivet

Jo då förstår jag, vi kommer lägga en del på vårt bröllop, men inte överdrivet mycket mot andra, men vi har råd med det.. Jag har drömt om mitt bröllop sen jag var liten och nu har jag äntligen träffat mannen i mitt liv, så jag vill inte snåla heller!

Viccysixx skrev 2008-11-05 16:22:52 följande:
    Nej jag tror inte vi kommer att ångra det eftersom vi kommer att ångra mer om vi skuldsätter oss. Jag kan bara ha titan eller stål eftersom jag är allergisk mot både guld och silver. Jag har dessutom en urläcker gotisk svart klänning i krossad sammet med snörning i ryggen o allt. Det är ju ändå bara EN enda dag det gäller. Det är viktigare för oss att ha råd med vardagen resten av livet
  • älskarlivet

Fast 1,5 månadshyra för oss är 10000 ungefär.. Det skulle jag heller aldrig lägga på en bröllopsklänning.

Viccysixx skrev 2008-11-05 16:25:16 följande:
    Titan är jättesnyggt tycker jag med! Jo jag skulle aldrig lägga 1,5 månadshyra på en klänning som man bara har en dag. Det känns inte logiskt alls :)
Svar på tråden Fler som ska ha s k budgetbröllop