Sökfunktion
Varför och varför och varför är sökfunktionen så helkass?
Har BT någon förklaring? Eller bara bortförklaringar, som vanligt....
Varför och varför och varför är sökfunktionen så helkass?
Har BT någon förklaring? Eller bara bortförklaringar, som vanligt....
Haha!
Alla har rätt. Jag är leverantör i bröllopsbranschen och sökte mitt eget företag, och valde att ha inläggen i kronologisk ordning.
Blev lite förvånad när jag upptäckte att ingen hade skrivit något om mig sedan 2005....... lite märkligt när jag står i spjutspetsen i min bransch......
Jag tycker det är väldigt dåligt av BT att ha det så. Vi betalar rätt så mycket att annonsera här på sajten och när medlemmarna inte kan söka trådar och inlägg är det faktiskt kasst!
Ännu ingen fungerande sökfunktion......
*puff*
*puff*
Verkar inte som om det kommer hända ...
Kan inte mycket om hemsidor och sånt, men så svårt kan det väl inte vara? Om Google kan få fram rätt sida varför kan inte BT ordna sitt eget? Hoppas det blir bättre för i övrigt är det ju bra :)
*suck*
Under all kritik, verkligen.
Sökfunktionen suger verkligen....
Vilken 'sökfunktion'?
Familjeliv, som jag nyligen registrerade mig på men inte börjat infektera ännu, använder exakt samma forumsnitt men har en fullt fungerande sökfuntion. Varför, är frågan.
Ja, frågan är varför.
Lycka till på Familjeliv. Jag var medlem ett tag, men tröttnade väldigt snabbt. Jag har, i hela mitt liv, aldrig träffat så många efterblivna människor på ett och samma ställe. Det var skrämmande.
VAR ÄR SÖKFUNKTION?
Istället för att klaga i en tråd (som inte hjälper, uppenbarligen) kan du ta det direkt med communityansvarig. Han finns här på BT om du söker (just det, söker) efter honom på medlemmar.
Bättre att ta upp det med honom, han kan göra något.
Men det har jag gjort.
do do dododo dooo
Okej, here it goes.
1. Familjelivs sökfunktion har också kritiserats, ofta och mycket. Hur den är nu vet jag faktiskt inte, då jag aldrig använder mig av sökfunktionen där.
2. Som det ser ut just nu så ska det hända en hel massa saker med Familjeliv, Familjeliv Medias största sajt. Man lägger därför ner mest krut där just nu, då det är ganska stora förändringar det handlar om. Jag håller med er om att sökfunktionen här är under all kritik (även om jag personligen inte använder mig av sökfunktionen här heller) och communityansvarig vet om detta, det gör troligtvis även webutvecklarna. Jag är helt övertygad om att man, när man vid årsskiftet är klar med hela uppdateringssvängen på Familjeliv, kommer att återgå till att förnya även Bröllopstorget, och då ligger (och det här VET jag) sökfunktionen högt upp på listan.
Så, tills dess - håll ut och använd Google när det är nödvändigt
Tack Pumpkin.... ÄNTLIGEN svar.
Det är också under all kritik att ingen anställd (förutom just en mod) har besvarat denna fråga. Hemskt nonchalant då jag vet att jag har sett andra trådar angående just det ämnet.
De är för upptagna med att ge varningar och vända på stenar för att hitta felaktigheter...
*fniss*
Nu är det i och för sig inte redaktionen som utdelar varningar och behandlar sådana ärenden (förutom överklagningar), så det är knappast av den anledningen de inte svarat här.
Men de har mycket att göra, som sagt, och ingen av dem sitter och läser här i forumet så där jättenoga - förutom om de råkar snubbla över en sådan här tråd eller om vi moderatorer (som ju bland annat finns här för att vara aktiva i forumet i redaktionens ställe) tipsar dem om en tråd där ett krav från någon av dem skulle behövas. För när jag väl tipsar t ex communityansvarig om en tråd, då brukar han dyka upp och ge ett svar på det som frågas
Det verkar vara fler än jag som inte hittar vad de ska genom den märkliga sökfunktionen. Det var ju skönt att höra. Trodde jag gjorde fel nämligen.