• augustibrud08

Thailand - vart ska vi åka?

Hej

Vi har bestämt oss för att åka till Thailand på bröllopsresa i februari. Men vart ska vi åka? Vi funderar på att kombinera två ställen. Kanske ett lite lugnt och romantiskt med ett mer pulserande.

Har fått tips om Khao Lak. Någon som varit där?
    Vilken är er favoritplats i Thailand och varför?

Tacksam för alla tips.

• Svar på tråden Thailand - vart ska vi åka?
  • EmMa09

Jag har vart i Thailand 2 ggr, senast i vintras. Då var vi på Koh Samui 1 vecka och Phuket 1 vecka. Phuket känns väldigt svenskt och stort! Koh Samui kan jag verkligen rekomendera! Hela ön är jätte fin och liten och mysig! Koh Lanta var vi på i en natt och ön verkade kanon, har även hört mycket bra om den! Vart ni än väljer att åka i Thailand kommer ni att få det underbart, det finns många utflyktsalternativ så ni får se så mycket som möjligt av detta underbara land! Thailändarna är ett mycket trevligt folk och maten är helt underbar! Det är något speciellt med Thailand! Hoppas ni hittar ett resemål som ni blir nöjda med!

• ElinPierre

Vi var i Thailand i november ifjol (5 veckor) och åkte runt lite.. Allt är ju beroende på vad man vill ha och vilka man är som personer.. Khao Lak tyckte jag var helt underbart medans min m2b kände att det var lite väl lugnt.. Absolut inget partyställe utan ett lugnt skönt chill ställe.. Finns lite shopping men eftersom vi innan var i Shang Mai var det inet vi blev imoperade av direkt. Ska ni dit har jag ett förslag på hotell: Nang tong bay hotel. Sanslöst fint med lite lyxigare känsla. Stort rum, både dusch och badkar osv.. Det fanns ett liknande hotell några hundra meter bort men det kostade många gånger mer! Billigare schysta rum finns på ett hotell lite längre upp, närmare huvudgatan! Jag skulle absolut rekommendera det om ni vill ha en lugn skön semester!

Våra andra favvoställen är PhiPhi Island, trånga mysiga gator utan massa bilar, fin strand och otroligt mysiga barer.. Vi lyckades inte hitta något hotell till vettigt pris som vi trivdes riktigt på där, men är man påläst finns säkert massor!

Ao Nang i Krabi är det stället som vi båda gillade mest. Ingen fin strand men tar man en båt tar det 20 min ut till jättefina stränder! Mysig huvudgata och massa småshopping, ja vi föll verkligen för detta ställe! Fann ett helt acceptabelt och billigt hotell men minns inte namnet tyvärr...

Vill du ha mer info, kolla gärna in på www.reseguiden.se och sök på resenärer "ElinochPierre". Däe har vi skrivit dagbok så där kan du läsa vilka ställen vi inte gillade också.. Ni har en fantastisk resa framför er, och jag är sanslöst avundsjuk!! ;o)

• JPerlestam

Koh Ngai! Lugnt och underbart vackert! Se till att besöka Emerald cave!!!

• augustibrud08

Åh tack för era tips. Ringde runt till resebolagen idag och har ett förslag på en kombination där man är tre nätter i Bangkok och sedan resten av tiden, typ 11 nätter i Koh Chang. Har någon varit där? Hur är det? Vi vill ha ett rätt lugnt ställe och det ska finnas möjlighet till att göra utflykter både ut på öar och i djungeln. Lite kultur och lite slappa.

Ska bli så himla mysigt. Ska boka i dagarna, vill bara läsa på lite mer först.

Fler tips mottages tacksamt!

• augustibrud08

Nu har vi bokat en resa till Bangkok och Koh Chang. Hoppas att det blr bra. Har någon varit på Koh Chang vore det fint med tips på vad man bör se och göra. Vi vill gärna göra lite utflykter och så och inte bara slappa på stranden.

Lääängtar till februari!

• anna 72

hej...
    Vi ska också åka till thailand i feb...först 1 vecka på koh Lanta för go avslappning sen 1 vecka i Au Nang för shopping och en massa mysiga öar,,avslutar sedan med 2 nätter på kata beach i phuket innan vi åker hem....

Svar på tråden Thailand - vart ska vi åka?