Thailand - vart ska vi åka?
Vi var i Thailand i november ifjol (5 veckor) och åkte runt lite.. Allt är ju beroende på vad man vill ha och vilka man är som personer.. Khao Lak tyckte jag var helt underbart medans min m2b kände att det var lite väl lugnt.. Absolut inget partyställe utan ett lugnt skönt chill ställe.. Finns lite shopping men eftersom vi innan var i Shang Mai var det inet vi blev imoperade av direkt. Ska ni dit har jag ett förslag på hotell: Nang tong bay hotel. Sanslöst fint med lite lyxigare känsla. Stort rum, både dusch och badkar osv.. Det fanns ett liknande hotell några hundra meter bort men det kostade många gånger mer! Billigare schysta rum finns på ett hotell lite längre upp, närmare huvudgatan! Jag skulle absolut rekommendera det om ni vill ha en lugn skön semester!
Våra andra favvoställen är PhiPhi Island, trånga mysiga gator utan massa bilar, fin strand och otroligt mysiga barer.. Vi lyckades inte hitta något hotell till vettigt pris som vi trivdes riktigt på där, men är man påläst finns säkert massor!
Ao Nang i Krabi är det stället som vi båda gillade mest. Ingen fin strand men tar man en båt tar det 20 min ut till jättefina stränder! Mysig huvudgata och massa småshopping, ja vi föll verkligen för detta ställe! Fann ett helt acceptabelt och billigt hotell men minns inte namnet tyvärr...
Vill du ha mer info, kolla gärna in på www.reseguiden.se och sök på resenärer "ElinochPierre". Däe har vi skrivit dagbok så där kan du läsa vilka ställen vi inte gillade också.. Ni har en fantastisk resa framför er, och jag är sanslöst avundsjuk!! ;o)