• Saggezza

Blåa blommor?

Jag undrar om blåa blommor är en vanlig företelse att florister har i sitt sortiment i juli/augusti eller är det något som man måste beställa in oftast?

Vill ha en väldigt enkel bukett med bara några få blommor så det blir en smal och slimad "bukett" är lite orolig bara att jag inte kan få fram det budskapet så jag väl ska beställa den...

• Svar på tråden Blåa blommor?
  • Saggezza

Nja, jag vill helst inte hamna i rosornas värld. Lite mer "trädgårds"-stuk... så svårt att förklara och jag har inga gröna fingrar så blomnamn och sådant är jag väldigt dålig på i allmänhet! *skäms*

• MyochErlend
    Saggezza skrev 2008-10-05 15:29:16 följande:
    Nja, jag vill helst inte hamna i rosornas värld. Lite mer "trädgårds"-stuk... så svårt att förklara och jag har inga gröna fingrar så blomnamn och sådant är jag väldigt dålig på i allmänhet! *skäms*
    ta kontakt med passionsblomma här på BT
    hon är jätteduktig på blommor :D
    hon har med all säkerhet ngn idè :D
  • MyochErlend

passionsblomman
    heter hon :)

• passionsblomman

Finns massor av blå blommor. Handlar mest om vad du själv gillar och vad som är lämpligt i just den typen av bukett.
    Gå till en duktig och engagerad florist och säg vad du har för önskemål så ska du absolut kunna få tips!!!
    Brudblommor förbeställs så gott som alltid, för att säkra brudens fina bukett!

• Saggezza

Tack så mycket för svaren från er båda, då kan jag lugna mina nerver på den punkten iaf!

• Tjolinti

jag ska ha blå hortensia som borddekoration :)

Svar på tråden Blåa blommor?