• 2time

Trollsländor

Jag skulle vilja ha trollsländor att dekorera med och kanske även som små presenter till alla gäster, har en tanke om att klistra dem på magneter. De ska vara vackra, skira, inte knallrosa eller barnsliga. Någon som har några tips. Även tips på trollsländor till tårta, inbjudningskort etc. mottages tacksamt.

• Svar på tråden Trollsländor
  • Kirsto

Jag har sett handgjorda trollsländor av "nylonstrumpbyxa" och floristtråd, men jag har tyvärr ingen bild att visa. Du kanske har sett fjärilar i samma material? De hade en magnet undertill och så följde en bricka med så man kunde fästa dem på t.ex. gardiner.

Jag har också sett berlocker i form av trollsländor, t.ex. denna www.madebyroz.se/&iProduct=2284.

Till inbjudningskorten vore det fint med en embossad slända, kanske genomskinligt embossingpulver för extra sirlighet, eller vitt med glitter i?

• 2time

Berlockarna är helt underbara! Precis vad jag ville ha. En magnet på dem och så ett litet band i hålet med namn och datum på, hur fint som helst.

Vad är embossad?

• mysifer

panduro har små ramar i formen av trollsländor som man kan använda som de är eller fylla med glasfärg. jag tänkte använda dem till servettringar.

www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=033586

• Kirsto

2time: Jag är inte säker på att berlockerna är tillräckligt stora för att ha magneter på, så kolla storleken innan du beställer bara. Embossing är en enkel teknik som ger ett lyxigt resultat. Motivet blir lite upphöjt och blankt. Här kan du se hur man gör www.monogramsidan.se/cgi-bin/homepage/sw/Ideas/Embossing

• chamor

Var på ett bröllop med trollsländetema i norge i somras. jättefint men vet inte vart de köpte sina..

• 2time
    Kirsto skrev 2008-10-10 15:27:13 följande:
    2time: Förresten! Kolla in www.minanamnband.se om du vill ha band med namn på berlockerna.
    Vad fint! Det visste jag inte att det fanns att beställa så smidigt. Vad du kan!
  • Kirsto

2time: Jag erkänner.. Jag är pysselpundare och sparar sådana viktiga sidor. *s*

• 2time

Kirsto: Jag har lagt alla dina underbara länkar i favoriter. En vacker dag kanske det blir lite pysslande, nu börjar barnen bli så stora att man kan pyssla med dem. Jag är helt såld på att göra pärlplattor...

• Cltsp

Det finns ju fina ljusslingor med trollsländor. Ikea har haft vet jag. Claes Ohlson kanske har?

• Kirsto

2time: Å, pärlplattor är ju skitkul! Har du sett att det finns program och maaaassa färger/nyanser på pärlorna för att göra egna mönster (till och med från foton och sånt)? Blir astuffa tavlor. Finns också miiiiinismå pärlor om man vill ha det lite pilligare.

Cltsp: Asbra idé ju!

• 2time

Ajajaja, måste köpa ÄNNU mer pärlor alltså, hehehe

• 2time

Gör inte så här mot mig! Jag tyckte internet tog mycket plats i mitt liv men det var innan jag började pärla...

• Kirsto

2time: Haha! Sorry. Jag ska sluta genast.

Svar på tråden Trollsländor