• Kirsto

Trollsländor

Jag har sett handgjorda trollsländor av "nylonstrumpbyxa" och floristtråd, men jag har tyvärr ingen bild att visa. Du kanske har sett fjärilar i samma material? De hade en magnet undertill och så följde en bricka med så man kunde fästa dem på t.ex. gardiner.

Jag har också sett berlocker i form av trollsländor, t.ex. denna www.madebyroz.se/&iProduct=2284.

Till inbjudningskorten vore det fint med en embossad slända, kanske genomskinligt embossingpulver för extra sirlighet, eller vitt med glitter i?

• Kirsto

2time: Jag är inte säker på att berlockerna är tillräckligt stora för att ha magneter på, så kolla storleken innan du beställer bara. Embossing är en enkel teknik som ger ett lyxigt resultat. Motivet blir lite upphöjt och blankt. Här kan du se hur man gör www.monogramsidan.se/cgi-bin/homepage/sw/Ideas/Embossing

• Kirsto

2time: Jag erkänner.. Jag är pysselpundare och sparar sådana viktiga sidor. *s*

• Kirsto

2time: Å, pärlplattor är ju skitkul! Har du sett att det finns program och maaaassa färger/nyanser på pärlorna för att göra egna mönster (till och med från foton och sånt)? Blir astuffa tavlor. Finns också miiiiinismå pärlor om man vill ha det lite pilligare.

Cltsp: Asbra idé ju!

• Kirsto

2time: Haha! Sorry. Jag ska sluta genast.

Svar på tråden Trollsländor