Alltså kan jag konstatera att min sömn är stulen av nån i tråden. Säger inte vem men jag sov runt 5 timmar per natt. *hmpf*
Hursomhelst så tror jag anne att om det händer så blir du redo. Ibland är man smartare än man tror - kroppen vill mer än man anar.
Janos: var försiktig så du inte ger lilleman din ångest - en polare till mig fick göra om alltihop pga av sin egen ångest. Hon framkallade en återgång i utveckling och allmän gråt för hon hade sån fruktansvärd sperationsångest.
Stackars pojk.
Träffade honom nu i nyår, han är så smart och så gullig. Men han är väldigt känlig för sin mammas humör.
Men det blir roligt på dagis, alla barn gillar att leka med andra barn. De behöver andra barn för att lära sig vara människor. Hela syftet med dagis är att när de börjar skolan så är de redo socialt - vänta på sin tur, empati, hänsyn, karmatskap, generositet, leka, förlåt - allt sånt tar tid att lära sig. Inget vi som föräldrar kan stå till tjänst med tyvärr.
Man är fortfarande viktigast, det tar ingen ifrån dig. Men de behöver så mycket mer när de är sådär 1,5 år. (vissa tidigare, andra senare)
Det blir bra, de vet du. Var inte ledsen, det är inte slutet på barndommen, det är början på nånting nytt!
*kramar om*
Jag börjar få liggsår.
Varför är det så många helgdagar?