Bjertorp slott - resumé för blivande brudpar
För er som har funderingar kring att ha ert bröllop och fest på Bjertorp slott så kan & vill jag varmt rekommendera detta. Jag gifte mig i augusti 2008 och har följande högst personliga syn-punker & åsikter:
? Rummen är toppen, maten & drycken av mycket bra kvalité och servicen ligger på topp. Brudsviten var jättefin, de få timmarna man var där.
? Gunnel är kompentent & mkt flexibel, lyssna på hennes råd men var också noga med att det blir precis som ni vill ha det. Jag har bara bra saker att säga om henne, hon lät oss göra precis som vi ville men kom med bra synpunker och förslag när vi efterfrågade detta.
? Vid provätningen, acceptera inte bara menyn, utan ändra och justera det som ni tycker smakar mindre bra eller inte ser kul ut. Ex. färgklickar på tallrik, justering av bär efter säsong etc.
? Om ni väljer att inte gifta er på slottet skulle jag välja bort slottsprästen (han viger i kyrkan också). I mitt tycke finns det mer ungdomligare präster som gör ett bättre jobb. Vi valde att gifta oss i den närbelägna kyrkan, Fyrunga, och vigdes av en kvinnlig präst från Vara pastorat som var helt fantastisk! Dessutom kostar slotts-prästen ca. 2000 kr om jag inte minns fel. Kyrkan är f.ö. jättefin, ljus och ger ett väl-komnade intryck.
? Gifter ni er i en närbelägen kyrka, kan häst och vagn varmt rekommenderas som transport mellan kyrka och slott. Det passar så bra in i miljön och det blir en mysig stund efter vigseln.
? Blomsterarrangemangen som ingår i ?bröllopspaket? är fina & välgjorda, men för-vänta er inte för mycket. De är tämligen enkla.
? Bröllopstårtan levereras av konditori Nordpolen i Vara och smakar därefter, dvs. mkt bra! Dekorationen var väl inte vad jag valt, men å andra sidan så gör de nog som man vill om man har önskemål.