• GustAn

Lund - sommarbrudar 2009

Tankte starta upp en trad for oss som planerar brollop i Lundatrakterna 2009.

Vore kul att ha nagon att fundera och snacka med under planeringen.

Vi planerar brollop 18 Juli 2009 men har val inte kommit sa langt an..

Festlokal ar bokad: AF-borgen
    Kyrkan bokad: Stora Raby kyrka

• Svar på tråden Lund - sommarbrudar 2009
  • Plummis83

Ska visserligen inte gifta mig i Lund men bor här iaf så kanske kan vara lite delaktig ändå!! Bröllopet blir i Skanör då min sambo kommer ifrån de trakterna!! 4 juli 2009

• GustAn

åh, skanör är så vackert.. förstår att det lockar om ni har anknytning dit. 4 Juli.. då kommer vi att vara stressade ganska samtidigt =)

har ni bokat festlokal eller kyrka?

• Plummis83

Jo, det är vackert där!! Min sambo har haft det som dröm att gifta sig där å när han visade mig kyrkan å omgivningen så förstod jag varför!!

Vi har bokat kyrka och lokal!! Vi har även bokat fotograf! Tärna, toastmaster, bestman är tillfrågade och sagt ja!!
    En av mina vänner ska göra buketterna (brud och tärn alltså)
    Har just nu lite beslutångest om klänning då jag hittat 2 jag gillar men min sambo gillar den ena mer.

Hur långt har ni själva kommit??

• GustAn

hmm, inte såå långt faktiskt.

festlokal och kyrka är som sagt bokade.

har hittat flera klänningar som jag gillar (är inne på kinaklänningar då jag ändå bor i södra afrika och inte kan gå omkring och prova så mycket i affärer) men har svårt att besluta mig. kommer nog kombinera två alternativ jag gillar.

1 tärna tillfrågad, har tackat ja, den andra har jag inte frågat än..

M2B har pratat med den ena av bestmännen, den andra ska han prata med snart

1 av 2 toastmasters är klara

familjevän som vi vill ha till präst ska tillfrågas i veckan

ja det ser inte såå färdigplanerat ut måste jag erkänna. är lite knöligt att göra saker på så långt avstånd.

• Plummis83

Åhh, där ser man!! Hur kommer det sig att du bor i Södra Afrika?? jobbar du där?? Haha, lite OT nu men blev nyfiken!!

Gissar på att du/ni kommer ifrån Lund iaf eftersom ni vill gifta er här, eller har jag fel?

• GustAn

haha jo lite OT =)

både jag och M2B är utlandsplacerade härnere. jobbar med utvecklingsstrategier i fattiga länder.

ingen av oss är egentligen från Lund, men vi träffades där för nästan 6 år sen. är i Lund vi bott tillsammans så det känns som vårt gemensamma ställe.

är du från Lund?

• Plummis83

Ok, där ser man!!!

Själv är jag ifrån Dalarna men bott i Lund i 2 år nu snart...

Ska kolla på skor när jag åker upp till Dalarna nu snart! Kommer göra en del inför bröllopet då tillsammans med min mamma! Kolla upp boende för alla långresande! Allihopa på min sida är ju långresande! Resten av bröllopsplanering gör jag givetivs tillsammans med min sambo!!
    Ska göra våra inbjudningskort i november!!

• Bodelind

Hej

Jag gifter mig också sommaren 2009, 15 augusti närmare bestämt.
    Vi gifter oss i Norra Nöbbelövs kyrka och har festen på AF-borgen.

Svar på tråden Lund - sommarbrudar 2009