Ett sätt att spara på matkostnaderna är ju att alltid skriva en veckolista över vad som skall ätas och sedan denas handla det till dessa rätter. Plus att man då inte behöver hamna i situationen "vad ska vi äta i dag då?".
Till städningen funkar citron, salt, socker, bikarbonat, ättika också som jättebra lösningsmedel. Luktar mkt gott också.
Vet inte hur värmen och sådana kostnader ihop funkar hemma hos dig men man kan ju skruva ner eller stänga av elementen och ta på sig tofflor hela dagarna. Har man lagat ngt i ugnet så brukar jag ha luckan öppen så värmen sprider sig medans den stänger sig av.
När man ska koka vatten så häller jag bara upp i botten, resten kokar jag i vattenkokaren. Sparar massor av energi (och koktid).
Har du garagehyra? Kanske skulle fråga efter ute-P-plats och införskaffa ett skyddskapell istället? Och när du tar bilen så kör EKONOMISK och se till att inte ha en massa skräp i bilen som "tynger ner" (en plastmugg kan iofs inte göra ett dugg i den bemärkelsen) ta bort ev tackräcke och antenn (finns sladdar numera) på bilen så den blir mer strömlinjeformad.
Har du blommor som behöver gödslas ibland? Vanligt urin utspädd i en kanna får blommorna att må mer än toppen. Och NEJ jag har inte provat detta men vet en annan som gör såhär jämt och jag måste nog säga att finare blommor och växter får du nog leta efter. Och det luktar inte ett dugg, vilket man skulle kunna tro. Gratis om inte annat och du spar på vattnet :)
Dekorera hemmet med kottar, pinnar, stenar, kvistar, löv, ja allt vad naturen har att erbjuda nu. Gratis att plocka i skogen och du får dessutom motion, glöm inte cykeln *ler*
Gör nässelsoppa och skynda dig innan dom vissnar för detta året. Hur gratis som helst och vääääldigt nyttigt. Plocka svamp om det finns några kvar.
Bli medlem på www.gratissms.se och skicka några gratis sms varje dag. Byt till refillkort om du inte redan har det.
Koka disktrasan allt emellanåt så håller den betydligt längre och helt luktfri för varje kokning. Tänk vattenkokare här ;)
Ngt specifik du undrar över så kanske jag kan hjälpa dig? Ha ha jag verkar ju ha hur mycket som helst på lagret... Jag är förvånad!