• solimar

Budget....samma återkommande ämne

Jag vet att det finns hur många trådar som helst om budget, har nämligen suttit ett tag o kollat men jag skulle vilja ha lite förslag på en hushållsbudget som man kan ha på sidan om så man kan avgöra hur mkt man kan lägga undan åt bröllopssparande etc....Nån som har en bra mall man kan gå efter?
    Vet att jag såg några bra förslag för några dar sen man kan inte hitta dem....

• Svar på tråden Budget....samma återkommande ämne
  • solimar

Det va jättebra tips tack!!!!

Har du mer förslag typ vilka utgifter mm man kan sätta upp i ett excel-ark??
    Försöker sätta mig o reda ut min ekonomi lite men det går lite sisådär.....

De andra tipsen va annars superbra, de e smågrejjer man inte alltid tänker på men som drar onödiga pengar!!

• solimar

aa det e faktiskt sant!!!
    Jag e ganska duktig på o laga mat själv o ganska mycket åt gången...det e en gammal vana från när man bodde hemma hos mamma o pappa...men bilen får jag nog ta o skippa ett tag fram över...den e så himlans dyr!!

• solimar

haha stackarn!!! Jo det e sant..har oxå vart o fyllt hela frysen så jag får väl bjuda på det imorrn när jag ska få hem gäster.... Kommer väl bli kallad köttfärsbruden så småningom!!
    Men man får ju offra sig lite!!!!

• solimar

Nej det har jag inte ens tänkt på! Tack!!!

• solimar

haha ..tänkte precis det...du var riktigt duktig på det här!!!
    Det e jättebra grejjer så jag ska verkligen ta tänka om!!!

Nu ska jag sätta mig o räkna lite med excel så får vi se om jag lyckas lägga undan åtminstone några tusen eller så i månaden till sparandet!!!!
    Kommer jag på mer saker jag undrar så vet jag ju iaf en jag kan fråga!!!! Tack för hjälpen!!

• solimar

hahaha du e ju för rolig du!!!! Jo jag brukar hjälpa till o färga hår o sånt men tycker det e så pinsamt o ta betalt...har jättesvårt för sånt...Men jag måste bli lite bättre på det... Min m2b påpekar det lite titt som tätt att jag e alldeles för snäll... o det stämmer nog ibland...dete nästan att man e
    "dumsnäll" eller hur man säger!!!!

Svar på tråden Budget....samma återkommande ämne