50-tals bröllop fortsätter..
hej alla glada! Här kommer en till med samma tema på bröllopet som ni andra...
Sweetsun: Har varit inne på ditt galleri och sett den helt underbara klänningen!! Var har du hittat den? Vill ha något liknande!!!
hej alla glada! Här kommer en till med samma tema på bröllopet som ni andra...
Sweetsun: Har varit inne på ditt galleri och sett den helt underbara klänningen!! Var har du hittat den? Vill ha något liknande!!!
hej hej
Vi ska gifta oss i Borgvik utanför Karlstad. Vilken underbar hemsida! Finns ju hur mycket som helst!!!
Vi har tänkt att ha färgtema ljusblått/rött. Barnen kommer doch ha svart/vita kläder. Dottern, 5 år kommer ha en vit med svarta prickar och svart midjebälte. Sonen, 1 år även han svartvitt. Nu undrar jag hur jag ska kombinera mina kläder. Vit klänning är redan bestämt. Svarta eller röda detaljer?? Kul om hela familjen matchar lite i klädvalet under vigseln?? I så fall skärp, bolero, ev underkjol som sticker fram lite under...
Vad tycker ni??
Hej!
Vi har som sagt tänkt oss färgtema ljusblått och rött. Vi kommer ha ljusblå inbjudninhskort med röd text och ett rött band med vita prickar på. Ljusfaten är små brickor, röda med vita prickar. Även servetterna är ljusblå med rött tryck... Ska hämta dem imorgon... Lägger ut bild då.
SweetSun: Vi har tänkt att be en kompis till min lillasyster att sjunga. Vet dock inte riktigt vad ännu... Några förslag på bra kärlekslåtar?? Har ju hur mycket musik som helst, men det står still när jag försöker komma på nåt som passar till bröllop. Det ska ju självklart vara 50-tal!!!
Hej hej
Vi har tänkt att kasta in lite vilt i temat, då min blivande är jägare. Kommer att ha viltmeny med bland annat älgstek på menyn. Har tänkt taditionell bröllopstårta, i färgerna blå oh röd på nåt vis...
Hej alla glada!! En snabb fråga... Några förslag på vad man gör med ett KORT hår?? Trivs bäst i kort hår och har haft det länge, men vet inte hur jag ska få till det på bröllopet??? Jag har ganska lång lugg som jag ställer upp i något som skall likna våg, men kan inte få till det riktigt än, då den är i kortaste laget... Men det är på gång och kommer att kunna ha det till bröllopet, men resten av håret är kort och jag känner inte att jag vill spara ut det bara för bröllopet, ska ju trivas under tiden oxå...
SweetSun: Just nu är det ca 5 cm (förutom luggen som nog är 10...) Lite till kan det väl växa till sig, men vill inte ha särskilt långt hår...
Sweetsun: ja, det är klart, men vilken sorts lockar är tidsenliga?? Är inte så insatt i just kvinnliga frisyrer från den tiden... Bra att veta så jag vet hur mycket jag behöver spara... Vad ska man i så fall ha till, tro??? slöja? tiara? hmmm... tacksam för tips!!!
Tack så mycket för alla tips!! Nu ska jag bara ta ställning till vad jag vill ha:)
LillEm:
Var har du köpt flor? Har sökt, meninte hittat något... VAd fik du betala?
ja, jag får nog hå¨lla med dig, Sweetsun... Flor lär man ju knappast använda igen heller...
Hej. Vi har också tänkt vilt på menyn, fast älg till varmrätt. Min m2b är jägare själv, så det passar ju bra... har inte tänkt att ha dessert, utan istället tårta direkt efter maten, då jag vill att barnen ska få vara med på tårtan, blir ju så sent för dem annars...
Hej på er!
Vad tror ni om Ricky Nelson " Never anyone else but you" som ingång och Richie Valens "we belong together" som utgång?
Vill även ha en under ceremonin, men har inte hittat någon än... Föslag???
rose of my heart med JOhnny cash får det bli som solosång under ceremonin... sen som sagt ingång till Ricky Nelsons Never be anyone else but you samt utgång till Richie Valens we belong together!! Tror det blir så mysigt!
Får se hur det blir med sminkningen, troligtvis blir det lillasyster/tärna som sköter den biten... Får väl öva lite efter beskrivningen i länken... TACK CLTSP!
Hur går det annars med planeringen? Själv har jag faktiskt kommit en bra bit på väg, längtar så otroligt till den 27 juni!
sweetsun: Har du beställt din klänning och fått den? Hur mycket kostade i så fall frakten? Hur var passformen? Känner mig lite nervös över att beställa från nätet, men tror att det blir svårt att hitta en sådan klänning här omkring. Vill ju helst inte sy upp heller, blir ju så dyrt!